Douwe Egberts doet harten smelten met commercial: 12 miljoen views
© Douwe Egberts

Douwe Egberts doet harten smelten met commercial: 12 miljoen views

Door Lieselot Luykx
Leestijd: 1 min

Meer dan 530.000 shares, 120.000 retweets én meer dan 12 miljoen views - dat is de voorlopige teller voor de nieuwe reclamespot van het Belgische koffiemerk Douwe Egberts. Niet alleen in ons land, maar ook in de rest van de wereld is het snel viraal gegaan op het internet.

In de spot – ‘We all have something to share‘ – worden twee jonge meisjes betrapt tijdens het kussen door de vader van één van hen. Helemaal overdonderd vluchten ze richting de slaapkamer, maar via een sms’je nodigt de vader hen uit om erover te praten bij een kop koffie. Dat doet ze, met de hand van haar partner in de hare – behalve nu heeft de tweede tiener haar kap afgetrokken om te onthullen dat ze ook een jonge vrouw is. De drie gaan zitten om samen koffie te drinken en de dochter kan zich openstellen over haar nieuwe relatie met haar vader. Een knipoog naar hoe het eigenlijk zou moeten gebeuren, want ‘uit de kast’ komen is voor velen – nog steeds – niet gemakkelijk. 

/

Reclamespot werd positief onthaald

Onder andere @jameelajamil, @wildfiresheeran en @sapphicticated verspreidde de spot op Twitter én als een lopend vuurtje ging het over de hele wereld viraal. Het ontroerde miljoenen internetgebruikers in Nederland en Spanje, maar ook in de Filipijnen en Japan.

a beautiful coffee commercial that has Twitter in tears – TV Guide

Douwe Egberts doet harten smelten met commercial: 12 miljoen views - 1

Twitter @jameelajamil, @wildfiresheeran, @sapphicticated

Soms vinden we bij een kopje koffie de moed om echte gesprekken te voeren. Dit is wat Douwe Egberts met ons wil delen en de wereld deelt maar al te graag mee.

Voor ons een oprechte en inclusieve commercial – vooral in de nasleep van de commerciële controverse over Zola Hallmark … Zeer geslaagd én een applausje waard voor zijn pro-LGBTQ+ standpunt.

Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Woman to watch: Maxim Magnus

 

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Commercial, Douwe Egberts, LGBTQ+, Viraal.