Gucci gebruikt Belgische muziek in nieuwe campagne
© Alec Soth

Gucci gebruikt Belgische muziek in nieuwe campagne

Door Enya Torrez
Leestijd: 1 min

Het Italiaanse modehuis Gucci gebruikte eerder al de muziek van iconische artiesten zoals Iggy Pop en Billie Eilish voor hun campagevideo's. Deze keer is het de beurt aan de Belgische muziekgroep Pas De Deux. Zij werden voornamelijk bekend dankzij hun controversiële nominatie voor het Eurovisiesongfestival van 1983.

1/2

Belgische muziek in internationale modecampagne

Voor de epilogue-collectie van Alessandro Michel voor Gucci verwijst de ontwerper naar mode uit de jaren ’60 en ’70. Het doel van de campagne is om “de magie van de mode vieren door te tonen wat er zich achter de schermen afspeelt”. Volgens Gucci past de energie van de zang en de blazers in combinatie met de retro-electro-sound van het 37 jaar oude nummer ‘Mani Meme’ perfect bij het nostalgische en tegendraadse van de collectie.

Ontdek de campagnevideo hieronder:

2/2

Geen publieksfavoriet

De Belgische groep Pas De Deux kon anders vroeger niet op de steun van het publiek rekenen. Toen een Belgische jury de muziekgroep naar het Eurovisiesongfestival van 1983 stemde met het nummer ‘Rendez-Vous’ was dit dik tegen de zin van het Belgische publiek. Het nummer bestaat namelijk slechts uit twee zinnen die gedurende het hele lied op een melodische wijze herhaald worden.

In tegenstelling tot het nummer dat de groep voor het Eurovisiesongfestival instuurde, kan ‘Mani Meme’ (uitgesproken als ‘maar niet met mij’) wel rekenen op (internationaal) lof. Dit heeft veel te maken met de opvallende videoclip die je kan terugvinden op YouTube.

Lees meer Marie Claire op: De Belgische Lous and the Yakuza heeft haar eerste album uit: “Ik beleef mijn blijheid liever dan erover te zingen”, Cartier strikt Maisie Williams, Rami Malek en meer sterren voor nieuwe campagne en Kunstenares Ellen Pil wil Vlaanderen en Wallonië verzoenen met nieuwe expo.

Tags: Belgische muziek, Gucci, Pas De Deux.