Enkele weken geleden raakte bekend dat de Zweedse keten H&M twee nieuwe merken zou lanceren: /Nyden en Afound. Ondertussen werd de eerst minicollectie van /Nyden, Prelaunch v 0.1, gelanceerd op de website. De collectie bestaat uit vier T-shirts voor vrouwen en vier T-shirts voor mannen. Op elk shirt vind je het de naam van het nieuwe merk terug, telkens in een andere stijl. Elk shirt kost 60 euro en is verkrijgbaar via de website.
Momenteel zijn er al drie verschillende minicollecties in het vooruitzicht. In afwachting van de lancering plaats /Nyden regelmatig mysterieuze video’s op sociale media. De verantwoordelijke van het merk, Oscar Olsson, wil op die manier een grote groep fans rond het merk verzamelen.
De nieuwste telg in de H&M groep wil zich dus voornamelijk op millenials focussen. Het merk gaat voor een originele aanpak en zal zich exclusief op de online markt richten. /Nyden werkt niet met grote uitgebreide collecties, maar via kleine pop-upcollecties die om de zoveel tijd gelanceerd zullen worden.
Graag meer lezen over andere H&M telgen? Check dan ook ons artikel ‘Arket, het buitenbeentje van de H&M groep‘.