T-shirts, sweaters en petten met een DEISEL logo werden vorige week gespot in een boetiek in China Town in New York. Niet moeilijk om te raden dat het om namaakitems gaat. Toch is er, DIESEL kennende, meer aan de hand.
Veel klanten hebben namelijk, zonder het te weten, een exclusief en zeldzaam DIESEL-item gekocht aan een lagere prijs. Het moet gezegd worden, de uiterst geloofwaardige nepwinkel liet niets uitschijnen.
De collectie maakt deel uit van de Go With The Flaw-campagne, waar we het hier eerder al over hadden. Deze campagne heeft de bedoeling mensen te inspireren hun zwakke punten en onvolmaaktheden te accepteren en te zien als iets positiefs. Met de DEISEL collectie wil DIESEL zijn fans aanmoedigen te dragen waar ze zich goed in voelen. Ook wanneer het om namaakkledij gaat.
Op vrijdag 9 februari werd bekend gemaakt dat DEISEL geen namaak is, maar een officiële capsulecollectie van DIESEL. De collectie zal nog enkele dagen beschikbaar zijn in de DEISEL winkel op 419 Broadway, op de hoek van Canal Street. Wie niet op tijd in New York geraakt, kan de collectie vanaf dinsdag 13 februari tot eind februari ook op de website www.diesel.com kopen.
Het hele experiment werd vastgelegd in deze hilarische video: