Het Zuid-Koreaanse Samsung en het Nederlandse Ateljé vonden elkaar in een unieke collectie waarbij de nieuwe Galaxy-producten – met de Galaxy Z Flip4 – volledig aangekleed worden met speelse accessoires. Beide hebben een geheel eigen DNA maar de inhoudelijke raakvlakken staan buiten kijf.
“Samsung en Ateljé hebben zoveel gemeenschappelijke delers. Je hoeft er bijna niet naar te zoeken, de match voelt meteen logisch”, vertelt Ateljé-founder Yara Michiels. “We spelen allebei met de manier waarop je technologie gebruikt. Samsung door allerlei software-innovaties en doordat hun telefoons stééds weer handiger, veelzijdiger en beter zijn. En wij door ze van buiten te accessorizen en je telefoon echt onderdeel van je persoonlijke stijl te maken. We hebben allebei als missie om het leven van creatievelingen net wat mooier en makkelijker te maken. Eigenlijk houdt Samsung van binnen alle ideeën bij je en wij van buiten, doordat je je telefoon altijd bij de hand hebt. Zo veranderen we samen een beetje hoe je je telefoon gebruikt en hoe die eruitziet,” aldus Yara.
Lees ook: Waarom we vaker een powernap zouden moeten doen
Het resultaat van deze brand fusie is een Y2K-inspired collectie. “In het begin van de 00’s werd je telefoon voor het eerst een accessoire. Je was zó trots op je telefoon en zorgde dat die bij je outfit paste. We pimpten onze smartphones met stickers of steentjes en waren elke dag bezig met screensavers en ringtones. Dat customize gevoel, de trots om je tech te showen en ook te matchen met je stijl, is wat Ateljé doet. We zijn dichtbij onszelf gebleven qua kleuren, want roze komt in elke collectie wel in een nieuwe vorm terug. En de parels zijn een Ateljé signature inmiddels, dus die moesten er sowieso in”, deelt Yara.
DNA
“Deze twee brands hebben zoveel overeenkomsten in hun DNA, dat je er bijna niet naar hoeft te zoeken”, onderstreept de Nederlandse. “De samenwerking voelde daardoor meteen logisch en verliep heel organisch en positief.” Beide merken worden tot slot ook omarmd door creatives. Voor de shoot is daarom gekozen om contentmakers zoals Bab Buelens, May Ridts en Lola-Marie Van de Gaer het verhaal van de collectie te laten vertellen.