Jezelf een pleziertje doen én tegelijkertijd de strijd tegen borstkanker steunen? Geniaal!
Elk jaar in oktober worden we eraan herinnerd dat borstkanker nog steeds een op de acht vrouwen treft. Verenigingen en organisaties allerlei werken samen om vrouwen te informeren en sensibiliseren maar ook om het onderzoek naar kanker te ondersteunen.
Een korte rondleiding door de labels die zich dit jaar extra inzetten voor het goede doel.
De Boobies halsketting, Aroz
Het creatieve brein achter Aroz – twee zussen – werd onlangs zelf door de ziekte getroffen. Ze besloten deze nare gebeurtenissen om te zetten naar iets positiefs en ontwierpen een limited edition ketting, waarop twee borsten gegraveerd zijn op de ene kant, en het “Think Pink”-lint op de achterkant.
Het prijskaartje is €50 euro, waarvan alle winst (€25) wordt geschonken aan de Think Pink-vereniging.
Boobies ketting, Aroz x Think Pink, €50, verkrijgbaar op aroz.com.
Lees ook: ‘Social Freezing’: zot zet je je biologische klok op pauze.
Think Pink sjaal, Xandres
Dit jaar draagt ook Xandres bij aan de strijd tegen borstkanker. Het Belgische merk lanceert een Think Pink-sjaal in de kleuren van oktober. Voor elke verkochte sjaal wordt €10 gedoneerd aan Think Pink.
Roze Xandres-sjaal, €129, verkrijgbaar in de winkel en op xandres.com.
Breast Cancer Awareness collectie, Vans
Voor borstkanker bewustmakingsmaand creëerde Vans een uitgebreide collectie die jonge mensen wil informeren over vroege opsporing en behandeling van borstkanker, en de schoonheid en kracht van mensen met kanker benadrukken. De collectie bestaat uit schoenen, jassen, petten, t-shirts voor mannen, vrouwen en kinderen – jong én oud, omdat iedereen zich zorgen maakt over borstkanker.
Lees ook: Het grote Belgische stressonderzoek: 1 op de 4 kan moeilijk omgaan met stress op het werk.
Concreet zal er minstens €200.000 van de opbrengst van de Breast Cancer Awareness collectie ten goede komen aan CoppaFeel!, het goede doel dat vroege opsporing van borstkanker aanmoedigt en het bewustzijn onder jongeren bevordert.
De Breast Cancer Awareness collectie van Vans, van €35 tot €90, verkrijgbaar op vans.be.
Scandalous Lash Extreme Volume Mascara van BE Creative Make Up, Ici Paris XL
Zoals elk jaar zetten de Ici Paris XL-winkels zich in voor de strijd tegen borstkanker. Dit jaar krijgt BE Creative Make Up’s Scandalous Lash Extreme Volume-mascara een gloednieuwe en zeer toepasselijke roze verpakking.
Voor elke verkochte mascara geeft Ici Paris XL € 2 aan Think Pink. Bovendien kan je de Think Pink-ribbons aan €1 verkrijgen in alle parfumwinkels.
Mascara Scandalous Lash Extreme Volume BE Creative Make Up, €17,95, exclusief verkrijgbaar in de Ici Paris XL boetieks en op iciparisxl.be.
Hand & Mind Relief Set, Origins
Het verzorgingsmerk Origins lanceert een limited edition pakket ter ondersteuning van de Breast Cancer Research Foundation. De set bevat de Plantscription Anti-Aging Hand Cream en de Peace of Mind Ball Tube, voor een onmiddellijk rustgevend effect.
Lees ook: Het effect van de pil op je seksleven
Origins doneert $50.000 aan de Breast Cancer Research Foundation ter ondersteuning van de bewustmakingscampagne voor borstkanker bij Estée Lauder Companies.
Handverzorgings- en kalmerende verzorgingsset Origins, 20 €, verkrijgbaar bij origins.eu.
The Hunter hemd, Rails
Het Amerikaanse merk Rails lanceert een limited edition van zijn Hunter-shirt in roze en wit. Voor elk verkocht shirt wordt minimaal $ 35 gedoneerd aan de Susan G. Komen-organisatie, die geld inzamelt voor het financieren van borstkankerpreventie of behandelmethoden.
The Hunter hemd in Warrior Pink, Rails, 145€ (158$), verkrijgbaar op railsclothing.com.
De beautybox van oktober, Birchbox
Net als in voorgaande jaren besloot Birchbox de volledige opbrengst van de limited edition beautybox in oktober te doneren aan “Breast Cancer, Let’s Talk About It”. Eveneens biedt de start-up in de e-shop ook het label Even aan, een cosmetica- en verzorgingslijn die specifiek ontworpen is voor vrouwen die kanker hebben.
En als de doos je niet verleidt, kan je nog altijd van €1 tot €50 surplus doneren bij uw bestelling.
De Velvet capsulecollectie, Sézane
Het Franse label Sézanse is reeds bekend om haar ethiek, haar concrete acties in solidariteit voor onderwijs, toegang tot cultuur en de strijd voor gelijke kansen. Deze maand richt Sézane zich tot een andere issue: ter gelegenheid van Pink October lanceert het merk begin deze maand een kleine capsulecollectie “Velvet”.
Sézane doneert 10% van de dagelijkse omzet EN de volledige voordelen van hun nieuwe solidariteitscreatie aan het Gustave Roussy Instituut, het Europees Centrum voor kankerbestrijding.
Capsule Velours, Sézane, verkrijgbaar vanaf 2 oktober op sezane.com.
Exceptional Hand & Nail Cream, RainPharma
RainPharma en Think Pink bundelen hun krachten voor het goede doel. Geheel uitzonderlijk wordt de 100% plantaardige hand- en nagelcrème, gelanceerd in 2017, opnieuw verkocht voor de nationale borstkankercampagne. De verkoopopbrengst van deze handcrème wordt gedoneerd aan Think Pink.
Exceptional Hand & Nail Cream RainPharma, 19,95€, verkrijgbaar via rainpharma.com, in reguliere winkels en via de verschillende Think Pink-partners.