Internationale kledingretailer UNIQLO gaat een samenwerking aan met het Listen Festival, gevestigd in Brussel. Dit festival staat bekend om zijn viering van muziek en diversiteit, waarbij het enkele van de meest getalenteerde artiesten uit binnen- en buitenland samenbrengt. Ter ere van deze samenwerking hebben UNIQLO en Listen Festival een exclusieve capsule T-shirtcollectie gelanceerd, ontworpen door jonge talenten uit Brussel: Wurdex en Lisbeth Antoine.
“We zijn verheugd om ons te kunnen verbinden met festivalgangers in Brussel en omgeving, waardoor we onze LifeWear-filosofie kunnen delen: kleding die is gebaseerd op onze Japanse waarden van eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid, en die is ontworpen om het dagelijks leven van mensen te helpen verbeteren, terwijl we ‘Made for All’ zijn. Het was voor ons een vanzelfsprekende keuze om deel te nemen aan dit festival, dat dezelfde waarden deelt als UNIQLO”, aldus Kaman Leung, Chief Operating Officer van UNIQLO BENELUX.
LISTEN
Dit bericht op Instagram bekijken
“Dit jaar werkt Listen Festival samen met UNIQLO voor een unieke en veelzijdige campagne die de kernwaarden van beide merken koestert. Beide partners streven naar het verleggen van de grenzen van kwaliteit, of het nu gaat om het ontwerpen en produceren van uitstekende kleding of het creëren van een boeiend en uitdagend muziekfestival. Met een campagne gericht op de mensen die het hart vormen van het Listen Festival, benadrukt deze samenwerking de gemeenschap als drijvende kracht achter de Brusselse muziekscene. De T-shirtcollectie verbindt de punten tussen de beeldtaal van Listen Festival en de essentiële en goed ontworpen kleding van UNIQLO”, vertelt Lucas Vandervelde, Art Director van Listen Festival.
Als onderdeel van UNIQLO’s toewijding om jong talent binnen de Brusselse scene te promoten, zijn er twee T-shirt ontwerpen uitgebracht, gemaakt door Lisbeth Antoine en Wurdex. Deze jonge Brusselse grafische kunstenaars hebben elk een ontwerp gecreëerd dat het thema van Listen Festival, “United in music and diversity”, vertegenwoordigt. De T-shirts worden vanaf 21 maart exclusief verkocht in de UNIQLO-winkel in Brussel Porte de Namur voor een prijs van 19,90 euro, en de opbrengst gaat naar de NGO Solidarité Grands Froids, die daklozen in Brussel helpt een waardig leven te leiden.
Lees ook: Editor’s Pick: de samenwerking tussen Xandres en Yuma Labs