Het in Kopenhagen gevestigde label Tekla werd in 2017 opgericht door Charlie Hedin. Hij vond zelf maar geen mooi bedlinnen gemaakt van organisch katoen en zonder chemicaliën, dus creëerde hij die zelf. Zijn moderne en minimalistische lakens vielen al snel in de smaak van iedereen hip in de Deense hoofdstad, waarna hij ook handdoeken, badjassen, tafellakens en sinds kort ook een eerste uniseks collectie van pyjama’s introduceerde.
Lees ook: Editor’s Pick: de eerste interieurcollectie van Bernadette.
Zijn laatste wapenfeit is een kleurrijke collectie plaids gemaakt van merino en gewone wol die je tijdens de vele Netflix-avonden warm houden of gewoon mooi zijn in je interieur. Voor de campagnebeelden werkte hij samen met de Britse fotografe Laura Jane Coulson en we werden op slag verliefd toen we de foto’s zagen binnenkomen in onze mailbox.
Tekla x Coulson
Coulson legt in de beelden vast wat we nu vaker dan ooit voelen of althans willen voelen: het liefdevol samenzijn met familie of met vrienden. De coronacrisis heeft ons (online) dichter bij elkaar gebracht. We beseffen hoe belangrijk de mensen in onze dichte omgeving zijn voor ons mentale welzijn. Dat thema gewikkeld in luxueuze dekens, was de insteek van deze prachtige campagnebeelden van Tekla.
Van slapende kinderen tot familie en vrienden die elkaar omhelzen, de foto’s staan in het teken van de warme momenten tussen de mensen die het dichtst bij ons staan – allemaal in de nieuwste plaids van Tekla gewikkeld. De dekens in kwestie zijn gemaakt van zachte merino en gewone wol en zijn beschikbaar in zowel effen kleuren als ruitjes en grafische strepen.
Ze zijn nu te koop op de website van Tekla. Het Deense merk is in België exclusief verkrijgbaar bij Graanmarkt 13 in Antwerpen.