Dat we bij Marie Claire fan zijn van het Belgische modelabel Bernadette is je vast niet ontgaan. Bernadette is het modemerk van moeder-dochterduo Charlotte en Bernadette De Geyter. Hoewel het label slechts een viertal jaar geleden het licht zag, gaat het bijzonder hard. De romantische zijden jurken, peignoirs en kimono’s met bloemenprint liggen in de rekken van de meest prestigieuze modeboetieks in Europa en Amerika. Ook celebrity’s zoals Sandra Bullock en Chrissy Teigen zijn fan.
Over Bernadette
Charlotte studeerde aan de Antwerpse Modeacademie en trok daarna naar Londen om ervaring op te doen bij ontwerpster Simone Rocha. Haar moeder, Bernadette, werkte lang als aankoopster voor merken als Ralph Lauren en richtte negen jaar geleden haar eigen merk Made by Bernadette op dat bekendheid vergaarde met wollen cardigans. De ontwerpervaring van Charlotte en contacten in de modesector van Bernadette, leiden in 2018 tot de opstart van hun eigen merk.
De Antwerpse modeboetieks Renaissance en Graanmarkt 13 bleken meteen fan van de dromerige silhouetten met handgetekende bloemenprints. Via die laatste kwamen moeder en dochter in contact met het Nederlandse agentschap Parrot Agency en niet veel later werd hun eerste collectie internationaal verkocht via de luxewebshop Net-A-Porter. Andere (web)winkels volgden snel.
Eerste zwemcollectie
Na een interieurlijn lanceert het duo nu een eerste zwemcollectie. De lijn bestaat uit drie bikinisetjes en pareo’s in Bernadette’s kenmerkende handgetekende bloemenprints. Het Belgische model Karina Zharmukhambetova is te zien in de campagnebeelden. De zwemcollectie is sinds begin deze maand exclusief te koop op de webshop van Bernadette.