Women to watch: Stefanie Kelderman en Stephanie Willems
©

Women to watch: Stefanie Kelderman en Stephanie Willems

Door Florianne Thys
Leestijd: 2 min

Elke week zetten we graag een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Stefanie Kelderman en Stephanie Willems.

/

Stephanie Willems en Stefanie Kelderman

  • 28 en 29 jaar
  • Antwerpen
  • Oprichtsters van het kledinglabel ‘Oh live!’
  • Opleiding: ze hebben dezelfde naam en dezelfde passie, maar van opleiding deden ze beiden iets anders. De ene Stefanie studeerde mode en de andere Stephanie volgde de opleiding grafische vormgeving.
  • Carrière: Stefanie belandde van bij het begin in de modesector. Ze heeft verschillende jaren in de retail gewerkt als winkelverantwoordelijke en zette twee jaar geleden haar schouders onder een eigen retouche zaak. Haar verhaal als ontwerper begon hier. Voor Stephanie verliep het een beetje anders: zij begon als grafisch vormgever in een productiehuis. Wegens corona viel een nieuwe jobaanbieding in het water maar hierdoor heeft ze wel de stap durven zetten om zelf iets te ondernemen. En daar zijn ze beiden héél gelukkig om, want enkele maanden later kondigden zij met trots hun kledinglabel ‘Oh live!’ aan.
  • Motto: “Blijven proberen, er is altijd een weg.”
  • Hun sterkte: Ze vertrouwen op hun kunnen en zijn geen opgevers. Samen staan ze sterk en daar geloven ze volledig in.
/

Why power women

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Oh-live! (@ohlive_studio)

Waarom kozen we deze week voor Stefanie Kelderman en Stephanie Willems? Heel simpel… beiden hadden ze de droom en de passie om een kledingmerk op te richten. Door de vriendschap die ze al van voor de oprichting van hun merk deelden, besloten ze om samen in zee te gaan en van hun droom werkelijkheid te maken. Ze kennen elkaars sterktes heel goed en vullen elkaars zwaktes aan. Zo is Stefanie een geboren creatieveling en ontwerper. Terwijl Stephanie met ‘ph’ haar mannetje weet te staan in marketing en art direction. Hun lef en doorzettingsvermogen om tijdens de coronaperiode als ondernemers aan de slag te gaan, benadrukt hoe graag ze van Oh live! een succes willen maken. En dat is gelukt!

/

Oh live!

‘Oh live!’ is een beginnend merk dat nog in volle glorie aan het groeien is. Al weten Stephanie en Stefanie heel goed waar ze voor staan en waar ze naartoe streven. Drie kernthema’s primeren: duurzaamheid, kwaliteit en ethisch verantwoord te werk gaan. Dat zie je ook terugkomen in hun collecties. Voor ‘Oh live!’ is het belangrijk dat vrouwen gekleed in hun merk pit en stoerheid uitstralen gecombineerd met een vleugje elegantie. Het grote merendeel van de kleding maken Stephanie en Stefanie zelf, al is de vraag soms te groot en dan worden de stuks gemaakt in een klein familie-atelier in Europa. Ieder stukje stof wordt benut: restjes toveren ze om tot crunchies, sokjes of iets in die aard.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Oh-live! (@ohlive_studio)

De twee hun ambitie is om in de toekomst nationaal te gaan met ‘Oh live!’ en hiermee in de Benelux terecht te komen. Meerdere verkooppunten is dus een echt streefdoel voor hen. En beiden vertrouwen ze er ook op dat ze hierin gaan slagen: “Nu we bijna een jaar verder zijn, zien we ‘Oh live!’ groeien en dat doet zoveel deugd dat er na al je harde werk resultaat komt.”  Echte girlpower kan je niet remmen.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Lies Mertens; Woman to watch: Griet Aesaert; Eerste Belgische editie van de Bold Woman Awards zet vrouwelijke ondernemers in de kijker.

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Duurzaamheid, Kledinglabel, Oh live!, Stefanie Kelderman, Stephanie Willems, Vrouwelijke ondernemers.