In de jaren negentig groeiden de tassen van het Belgische Kipling uit tot dé musthave van de schoolgaande jeugd. Met de nieuwe G.Rilla Girlz-collectie wil het merk de harten van tieners opnieuw veroveren. Dit met een lijn vol gedurfde kleuren, speelse ontwerpen en duurzame materialen.

“De G.Rilla Girlz-collectie staat voor zelfvertrouwen, creativiteit en individualiteit”, vertelt ontwerpster Isabelle Lempik. “We hebben deze collectie ontworpen voor de trendgevoelige generatie die even gepassioneerd is over stijl als over het maken van een statement. De collectie staat voor een viering van gedurfde kleuren, frisse silhouetten en duurzame innovatie.”

De Gen-Z makeover

Om de nieuwste generatie modeliefhebbers te imponeren kiest Kipling voor strakke, eigentijdse ontwerpen in een gerecycleerde satijnen stof. De klassieke oversized logo’s en kleurrijke prints maken plaats voor een minimalistisch design met hier en daar felle accenten en speelse details.

Ook het aapje krijgt een make-over. Zo maakt de pluche mascotte plaats voor een siliconen versie, met aan de ene kant een vrolijk en aan de andere kant een grumpy gezichtje.

Shop onze selectie uit de G.Rilla Girlz-collectie van Kipling

Van lichte, comfortabele rugzakken tot ruime tote bags en schattige kleine tassen in het zwart, beige en fuschia roze: de collectie bevat voor ieder wat wils. En niet alleen voor Gen Z-ers, maar voor iedereen die houdt van speelse, eigentijdse accessoires.

Lees ook: Belgische Nue is meest gedragen merk in vierde seizoen van ‘Emily in Paris’Editor’s pick: Belgisch label Peterselie introduceert veelzijdige Bag 04, Belgisch modehuis Bernadette maakt debuut op Paris Fashion Week.