Zonnebrillen heb je nooit genoeg, al wachten we nog op de gelegenheid (lees: zon) om er mee te pronken. Het Italiaanse zonnebrillenlabel Persol weet ons alleszins te bekoren met hun nieuwste lancering. Daarvoor sloegen ze handen in elkaar met JW Anderson, het gerenommeerde Britse modehuis van ontwerper Jonathan Anderson. Hij liet zijn creativiteit los op twee monturen, met waanzinnig coole eyecatchers als resultaat die de geest van beide merken perfect belichamen.
Anderson koos er enerzijds voor om het iconische model 649 onder handen te nemen, dat uitkwam in 1957 en vier jaar later wereldberoemd werd door acteur Marcello Mastroianni in de film Divorzio all’Italiana. Ook de haast disruptieve 009 kreeg een make-over. “Ik ben altijd al fan geweest van Persol”, vertelt Anderson. “Het vakmanschap en de kwaliteit zijn verbluffend. Hun monturen zijn ware designklassiekers. Ze doen me denken aan meubeldesign uit het midden van de vorige eeuw en hun klassieke ontwerp inspireerde me om te werken met onverwachte kleurencombinaties.”
Excentrieke campagnebeelden
Voor de campagnebeelden van deze samenwerking tussen Persol en JW Anderson, maakte fotograaf Tyler Mitchell acht levendige portretten. Daarnaast drukten ook stylist Benjamin Bruno en de Jamaicaans-Amerikaanse haarstylist Jawara Wouchopeen, die de sculpturale haarcreaties voor zijn rekening nam, hun creatieve stempel op de campagneshoot.
Elke zonnebril zit even stijlvol verpakt in een custom verpakking, voorzien van een exclusieve Persol x JW Anderson lederen tas, een linnen zakje en een doosje met blauwe print. De brillen zijn vanaf 17 juli verkrijgbaar via de webshops van Persol en JW Anderson.
Vond je dit interessant? Lees dan ook: Na 15 jaar verdwijnt de skinny jeans van het toneel, Phoebe Philo start haar eigen modemerk en 25 Belgische mode-items om je zomergarderobe een update te geven.