Messika Care(s) is een collectie in samenwerking met de Fondation Valérie Messika. Het gamma ondersteunt de meest kwetsbare groepen in de samenleving, met speciale aandacht voor vrouwen en kinderen. Bij elke aankoop van een diamantjuweel gaat een deel van de winst naar de Fondation Valérie Messika, een project dat goede doelen steunt die zich inzetten voor onderwijs en gezondheidszorg.
Dit seizoen breidt het Franse merk hun bijzondere collectie uit met 12 nieuwe stukken. Een percentage van de winst wordt gedoneerd aan NGO’s. Het project, dat twee jaar geleden werd gestart, richt zich in 2024 op India.
Een betekenisvolle keuze, zegt artistiek directeur Valérie Messika: “Jonge vrouwen worden vaak geconfronteerd met seksistische discriminatie en een gebrek aan onderwijs, vooral in landen zoals India. Met dit project willen we jongeren helpen weerbaarder te worden.”
Vlindereffect
Valérie Messika wil het Saksham-programma van de NGO Plan International onder de aandacht brengen. Dit project, geregistreerd in de regio Delhi, heeft als doel het opzetten van opleidingen en het bevorderen van eerlijke toegang tot werk voor jongeren.
Voor elk verkocht sieraad uit de collectie wordt een percentage van de verkoop gedoneerd aan de NGO. Dit creëert een vlindereffect dat mensen helpt die het het hardst nodig hebben. De campagne voor de nieuwe stukken wordt gepresenteerd door danser Salif Gueye en het jonge model Rose Chalmè.
Lees ook: Editor’s Pick: de nieuwe make-upcollectie van Chanel