Editor’s Pick: de samenwerking tussen Kassl Editions en Zara
©

Editor’s Pick: de samenwerking tussen Kassl Editions en Zara

Leestijd: 1 min

De wereld is een winkel, zo is dat. Maar af en toe zien we een item(s) dat écht de moeite is, zo'n musthave die je niet meer uit je hoofd kan zetten. De Editor's Pick...

/

Jassen- en tassenmerk Kassl Editions slaat de handen in elkaar met de Spaanse modeketen Zara. Na hun geslaagde samenwerking met het Belgische designduo Muller Van Severen, waagt het label zich opnieuw aan designstukken. Zo zitten er onder andere salontafels, spiegels, tapijten en een ladekast in de collectie. Deze zijn nu al te koop via de website van Zara Home. Een spiegel heb je voor € 99,99, een lamp voor € 149, de ladekast voor € 399.

“De samenwerking met Zara is een spannende kans en een nieuw hoofdstuk in de missie van Kassl Editions om uitzonderlijk design, geïnspireerd door de hedendaagse cultuur, toegankelijk te maken”, aldus het merk in het persbericht. “Het stelt ons in staat om een breed gamma van nieuwe productcategorieën aan te bieden die Kassls kenmerkende esthetiek en dna uitademen.”

Naast de homewear collectie, is er ook een ready-to-wearcollectie die vanaf 12 september te koop is via de website van Zara zelf. Deze lijn bestaat onder meer uit een gewatteerde jas van nappaleder met contrasterende naden, geïnspireerd op het typische boxy silhouet van Kassl. Er zit ook een regenjas van nylon in de collectie in navy en beige, een sjaal en een T-shirt en pyjamabroek van soepel leder. Prijzen voor de modecollectie starten bij € 99,95 voor de regenjas tot € 499 voor de lederen jas.

/

Over Kassl Editions

In 2017 raakte de Nederlandse mode-ondernemer Bart Ramakers geïnspireerd door een vissersjas die een vriendin had gekocht op een tweedehandsmarkt. Hij vertelde erover aan enkele (voornamelijk Belgische) vrienden zoals Graanmarkt 13-oprichters Tim Van Geloven en Ilse Cornelissens. Niet veel later werd de Franse ontwerpster Camille Serra, die onder meer werkte voor Joseph en Maison Margiela, erbij gehaald. In 2018 was Kassl Editions geboren.

Kassl begon als een one-item merk dat zich focust op kwaliteit in plaats van kwantiteit. De naam verwijst naar het Duitse Kassel waar de producten gemaakt worden in het atelier van het familiebedrijf Josef Koch dat ook uniformen levert aan de brandweer en de politie. De vormen van de jassen zijn democratisch, zodat ze bij iedereen passen en stijl, tijd, geslacht en generatie overstijgen. De eerste modellen waren meteen te koop in de luxewarenhuizen Barneys New York, Browns in Londen en Lane Crawford in Hongkong en ­China. Ondertussen liggen ze in de (virtuele) rekken bij ongeveer elke prestigieuze retailer zoals Matches, Net-a-Porter, Selfridges en SSense.

Lees ook: Kassl Editions brengt een Dog Bag uit.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Kassl Editions, Zara.