Editor’s Pick: de ‘Make 2021 Sexy Again’-kalender
© Mous Lamrabat

Editor’s Pick: de ‘Make 2021 Sexy Again’-kalender

Leestijd: 1 min

De wereld is een winkel, zo is dat. Maar af en toe zien we een item(s) dat écht de moeite is, zo'n musthave die je niet meer uit je hoofd kan zetten. De Editor's Pick...

/

Vergeet de traditionele blootkalender die je doorgaans aantreft in garages en werkhuizen. De ILA Foundation lanceert een ‘Make 2021 Sexy Again’-kalender die de platte – ofja, ronde – pin-ups doet verbleken. De kalender bevat het werk van 13 fotografen die met hun werk ondervertegenwoordigde schoonheid en sensualiteit zichtbaar maken.

De voorbije jaren is er veel kritiek gekomen op het gebrek aan diversiteit op de catwalk en in de modemagazines, maar (bloot)kalenders doen zelden beter. Ook daar blijf wit, heel erg dun met ronde opgepompte borsten en piepjonge meisjes de norm. Ondanks moedige pogingen van de moeder der alle blootkalenders: Pirelli.

‘Make 2021 Sexy Again’-kalender

Opbrengst naar Belgische sekswerkers

De ILA Foundation, een vzw van fotoagentschap Initials L.A. waarmee het bedrijf de wereld ‘iets’ wil teruggeven, doet dan stukken beter. Niet alleen tonen zij aan dat ‘sexy’ er daadwerkelijk inclusief kan uitzien, de opbrengst van de kalenders gaat ook naar non-profit organisatie UTSOPI. Een vzw die geld inzamelt voor sekswerkers in België, die hun inkomen dramatisch zagen dalen als gevolg van de coronamaatregelen in 2020.

De titel is een cheeky vaarwel aan het adres van Donald Trump, corona en andere fenomenen die onze gedachten en krantenkoppen domineerden in 2020. Onder andere Charlotte Abramow, Athos Burez, Olivia Lifungula en Mous Lamrabat droegen foto’s bij voor de kalender. Samen willen ze ons aanzetten om schoonheid en sensualiteit in alles en iedereen te waarden en 2021 weer sexy te maken.

Je kunt de ‘Make 2021 Sexy Again’-kalender voor € 30 bestellen op de website van ILA Foundation.

‘Make 2021 Sexy Again’-kalender

Lees meer Marie Claire op: Slaaptips van de expert: “Je moet van slapen een prioriteit maken”. Virtueel kerstfeest of niet: in deze kledingitems ben je zelf het feestje. Editor’s Pick: de archiefcollectie halve-maan-print van Marine Serre

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Editor's pick, La initials.