Woman to watch: Inge De Muynck
© Shotbychotte

Woman to watch: Inge De Muynck

Door Florianne Thys
Leestijd: 2 min

Elke week zetten we graag een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Inge De Muynck.

Inge De Muynck

  • Voorlopig nog 49, vanaf maart 50 jaar jong.
  • Oorsprong in Destelbergen, Oost-Vlaanderen.
  • Inge De Muynck is de Belgische designer achter het brillenmerk Wolfin eyewear. Met stijlvolle brillen maakt ze van iedere vrouw een veerkrachtige en powerful woman.
  • Opleiding: Inge beschikt over een uitgebreid gamma aan kennis. Ze begon met een jaartje bedrijfsbeleid, startte nadien een bachelor modetechnologie en vulde dit aan met een bachelor opticien – brillenmaker én opleiding juwelier – goudsmid. Als kers op de taart eindigde ze waarmee ze begonnen was: een opleiding bedrijfsbeleid aan de Vlerick Business School.
  • Carrière: Inge haar carrière begon bij Technop. Dat is het bedrijf van haar ouders, waar ze 25 jaar lang de afdeling contactlenzen onder haar hoede nam. Om haar creatieve ei, zoals het Inge het zelf verwoordt, kwijt te kunnen, ontwierp ze een eigen juwelencollectie onder de naam Lio Jewelry. In 2019 zette ze haar schouders onder een gloednieuw project ‘Wolfin eyewear’, waarmee ze in 2020 haar eerste collectie lanceerde.
  • Motto: “In alles zie ik een kans of een les.” Inge heeft een positief ingestelde mindset én is er heilig van overtuigd dat een gesloten deur, een andere deur laat opengaan. Opgeven staat niet in haar woordenboek, wat Inge doet uitblinken in de unieke persoon die ze is.
  • Haar sterkte: Dat ze altijd oplossingsgericht denkt, is absoluut een sterkte van Inge. Enerzijds bezit ze de durf om risico’s te nemen, maar tegelijkertijd verliest ze het geheel niet uit het oog. Ze gaat altijd op zoek naar nieuwe en creatieve manieren om haar vooruitstrevende geest de baas te kunnen. Met als resultaat: haar eigen unieke brillenmerk, wat nog maar een topje is van de ijsberg die Inge wenst te beklimmen. Ze heeft veel in haar mars én daar wil ze absoluut meer van laten zien in de toekomst.

Lees ook: Woman to watch: Inge Louf;

/

Why a power woman

Waarom kozen we deze week voor Inge De Muynck? Heel simpel… Inge zet woorden om naar daden. Ze heeft een sterke ondernemingszin en probeert in alles wat ze doet, het creatieve in zichzelf naar boven te halen. Het liep niet altijd van een leien dakje, maar hierdoor laat Inge zich niet ontmoedigen. Integendeel, uit alles leert ze nieuwe inzichten die ze meeneemt in toekomstige projecten. Ze heeft namelijk nog héél veel dromen die ze graag werkelijkheid zou maken. Ze licht al een tipje van de sluier en tipt ons over een herencollectie, Alfa, die volgend jaar gelanceerd wordt. Wat betreft een kinderlijn, dat zit nog langzaamaan te broeden in haar hoofd. Voor Inge luidt het als volgt: “Als je niets probeert, gebeurt er ook niets” en die lijn trekt ze door in haar merk Wolfin eyewear, want ook daarmee heeft ze nog tal van uitbreidingsplannen. The sky is the limit, hé!

Lees ook: Woman to watch: Katarina Verhaegen

/

Wolfin eyewear

Wolfin eyewear is ontstaan vanuit verschillende motieven. Inge wou niet zomaar een eigen merk, ze wou een merk met een sterk verhaal: vrouwen steunen én versterken elkaar. ‘Ze gunnen eenieders geluk’, dat is wat Inge de wereld wil insturen met haar unieke brillenmerk. Alle vrouwen die model staan voor Wolfin eyewear delen dan ook met veel lof en liefde hun persoonlijke verhaal, want samen sta je sterk. Wolfin eyewear straalt vrouwelijke kracht, vriendschap en samenhorigheid uit. Het is een brillenmerk dat vrouwen de durf geeft om een bril te dragen, waarmee ze zich bovendien zelfzeker en mooi voelen. Iedere vrouw verdient de perfecte fit op haar snoet, daar leeft en streeft Inge voor.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Karolin Van Loon en Corinne Van Havre

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Brillenmerk, Inge de muynck, Wolfin eyewear, Woman to watch.