Woman to watch: Inge Louf
©

Woman to watch: Inge Louf

Door Florianne Thys
Leestijd: 2 min

Elke week zetten we graag een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Inge Louf.

Ine Louf

  • 57 jaar
  • Ieper in West-Vlaanderen
  • Inge Louf is het gezicht achter het Belgische merk Oy. Een eco-friendly deodorant die garant staat voor dagelijkse hygiëne en ervoor zorgt dat je eeuwig van die zweetgeur verlost bent.
  • Opleiding: Ine volgde de opleiding Farmaceutische Wetenschappen aan de KU Leuven.
  • Carrière: Na haar studies stapte Ine in de farmaceutische wereld: als apotheker luisterde ze aandachtig naar hoe ze mensen kon helpen waarna ze vervolgens bereidingen brouwselde aangepast aan de noden van de patiënt. Na enkele jaren stapte ze mee in de verzekeringszaak van haar man waardoor ze alle trucjes van ondernemen leerde kennen. Dat leverde vervolgens een sterk netwerk en een grote hoeveelheid kennis op wat haar dreef tot de oprichting van haar eigen merk Oy. Een jaar later ontving ze hiervoor de Belgian Beauty Award voor de beste Made in Belgium.
  • Motto: “Every day is a fresh start!” Wat je volgens Inge vrij letterlijk mag nemen, maar ook figuurlijk helemaal bij haar past. Met een positieve mindset en grote dromen probeert Inge zichzelf iedere dag uit te dagen om bij te leren.
  • Haar sterkte: Inge is al heel haar leven lang gefascineerd door de wetenschappelijke kant van formules achter een product. Een fascinatie zo groot dat het haar dromen omzette in realiteit: het creëren van een eigen product dat mensen helpt. Hiervoor deinst ze niet terug voor advies van experts, integendeel ze omarmt dit en combineert het met haar eigen buikgevoel. Ze is een pionier in haar vak en daar is ze trots op.
/

Why a power woman

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Oy (@oycare)

Waarom kozen we deze week voor Inge Louf? Heel simpel… Ine stelde zichzelf steeds dezelfde vragen: “Waarom is deo nodig om een zweetgeur te vermijden? Waarom is er geen zeep die zowel de geur veroorzakende bacteriën aanpakt alsook onze oksels reinigt?” Vragen waarop ze absoluut een antwoord wou. Hiervoor ging ze zelf aan de slag in haar kleine labo, integreerde ze advies van experts in haar creaties en bracht ze na 271 pogingen haar eigen creatie van deodorant op de markt. Het was een traject van vallen en opstaan, maar één ding is zeker Oy mag er zijn. Na drie jaar is het zelfs in iedere apotheek in België te verkrijgen. Samen met haar twee zonen vormt ze een compatibel team. Waar haar ene zoon het financieel beheer regelt, neemt de andere het productontwerp op zich. Kortom Oy is een sterk merk, met een nog sterker team behind the scenes.

/

Oy

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Oy (@oycare)

Oy staat voor ‘daily hygiene, done different’. Inge voelt dagelijks mensen aan de kaak met hun bestaande hygiënische gewoontes en stelt deze vervolgens in vraag. Veranderingen doorvoeren in routines schrikt het merk dan ook niet af, integendeel dagelijkse rituelen aanpassen, is één van de doelstellingen voor een fris ruikende verzorging. Mits enkele kleine stappen te doorlopen, merk je meteen een wereld van verschil: breng het product aan op de droge huid, laat het een minuut inwerken en spoel af met water. Het is zo simpel als dat, maar biedt je een extra portie zelfzekerheid om de dag door te komen. Én dat op een veilige en duurzame manier. Spring dus snel een apotheek binnen, want je oksels verdienen deze verwennerij. Naast België, is Oy op dit moment ook te verkrijgen in Luxemburg en Nederland. Al heeft Inge grootse plannen om Oy in de toekomst ver buiten de landsgrenzen te verdelen.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Katarina Verhaegen; Natalie Portman: “Geen rol is zo uitdagend als jezelf zijn in het dagelijkse leven”Duik mee in het leven van kunstenares Frida Kahlo met de expositie ‘Her Photos’

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Ine Louf, Oy, Woman to watch.