Geen advertentiecampagne met prachtige modellen en één topfotograaf voor Virgil Abloh. Zijn voorkeur gaat uit naar een drieluik, een campagne in drie fases, die we te zien krijgen van januari tot maart. Hiermee wil hij ideeën aftasten van individuele perceptie en ontwikkeling, terwijl hij de nadruk legt op inclusiviteit.
Infancy, Childhood and Adolescence
De eerste campagnebeelden zijn uitgebracht met, tromgeroffel, niemand minder dan fashionable kids in de hoofdrol. Het Nederlands fotografen koppel Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin legt de puurheid van de kindertijd vast, nog voor kinderen in aanraking komen met opmerkingen over geslacht, kleur en geloof. Abloh wil met deze campagne de verschillende fasen van de jeugd afbeelden, en hoe hun identiteit en kledingstijl gevormd wordt.
We zien onder andere drie jonge modellen in de hoofdrol: de 3-jarige Alieyth (omslagfoto), de 7-jarige Leo James Davis en de 16-jarige Luke Prael.
The Painter’s Studio
Het tweede luik is een re-interpretatie van ‘Het atelier van de schilder’, een bekend schilderij van de Franse schilder Gustave Courbet. Courbet interpreteerde de samenleving door de ogen van de elite, maar Abloh’s filosofie benadrukt diversiteit, tolerantie en eenheid. Fotograaf Mohamed Bourouissa legde de ontwerper en zijn team vast, uiteraard van top tot teen Louis Vuitton looks.
School Teens
And last but not least, het finale deel van de campagne toont een groep tieners gekleed in color block t-shirts. Dit beeld, geschoten door Raimond Wouda, roept de communicatie op tussen adolescenten, die fundamenteel is in de overgang naar volwassenheid. Het is een knipoog van Abloh naar ‘Schutterstukken’, een befaamd werk van de Vlaamse barokke schilderkunst.
Meer modenieuws? Lees dan ook: Victoria Beckham brengt strakke sportlijn uit met Reebok, Delvaux opent eerste Amerikaanse flagshipstore en Pantone stelt voor: koraal is de kleur voor 2019