Kleurenanalyse
De jaarlijkse trendanalyse van Pantone wordt telkens nauwlettend in de gaten gehouden door de mode- en marketingindustrie.
De Pantone Color of the Year benadrukt de relatie tussen kleurentrends en wat er momenteel in de wereld gebeurt op cultureel gebied. Een kleur reflecteert wat mensen voelen – Pantone
Het selectieproces voor ‘de kleur van het jaar‘ is geen eenvoudige taak. Doordachte overwegingen en analyses van trends nemen hier de bovenhand. De invloed van kleuren nemen overal een prominente rol in: bij kunst, mode, design, reizen … Maar de geselecteerde kleur heeft ook een eigen invloed: ‘de kleur van het jaar’ van Pantone heeft al meer dan 20 jaar invloed op productontwikkeling en aankoopbeslissingen.
Classic Blue
Classic blue = een tijdloze en duurzame tint. De kleur belichaamt de wens om een nieuw tijdperk in te gaan met een betrouwbare en stabiele basis. Blauw is ook een kleur dat geassocieerd wordt met rust, vrede en veerkracht.
Dit bericht bekijken op Instagram
Pantone beschouwt Classic Blue als ‘eleganter, donkerder en traditioneler’ dan andere blauwtinten zoals turquoise. De kleur is volgens het bedrijf te vergelijken met de kleuren van schemering en bosbessen. Daarnaast benadrukt Pantone dat Classic Blue genderneutraal en tijdloos is.
Deze fundamentele tint maakt kleurencombinaties in het hele spectrum mogelijk en zet een sterk statement – Pantone
Gespot op de catwalk
Lees meer op Marie Claire België – ‘Hoe zou het nog zijn met de wereldberoemde kat Choupette?’