Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen
© MCB

Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

September is de maand van leuke nieuwigheden en opmerkelijke ontdekkingen, ook in de beautywereld. Deze acht merken, producten en plekjes die nieuw zijn in ons land vielen ons op.

De kliniek van Dr. Barbara Sturm in Düsseldorf is een soort mekka voor beautyfanaten die bij de dermatoloog langsgaan voor een vampire facial. Het was dankzij die facial – waarbij het eigen bloed in de huid wordt geïnjecteerd – en de bloederige selfie die Kim Kardashian op Instagram postte dat Sturm wereldberoemd werd. De Duitse staat gekend voor haar anti-aging behandelingen en ongecompliceerde en effectieve verzorgingsproducten. De superkrachtige serums en luxueuze dagcrèmes vonden al hun weg naar de badkamers van celebs als Bella Hadid en Victoria Beckham.

Info: prijzen vanaf € 55, exclusief bij Fin Du Jour.

Beroemd en befaamd in het buitenland en vanaf dit seizoen eindelijk ook bij ons beschikbaar: het Franse Biologique Recherche. Het beautylabel werd eind jaren ’70 opgericht door bioloog Yvan Allouche en zijn echtgenote Josette, een fysiotherapeute. Hun methodologie berust op gepersonaliseerde verzorgingsprotocollen, aangepast aan ieders ‘Instant de Peau’. Elke huid is uniek, dus elke huid heeft een persoonlijke aanpak nodig. De productlijn telt meer dan 50 producten, elk gericht op een specifiek probleem of een bepaalde huidconditie. De verzorgingen voor het gelaat, het lichaam en de hoofdhuid worden uitgewerkt op basis van sterk geconcentreerde en actieve producten.

Info: beschikbaar bij Senteurs d’Ailleurs in Brussel, prijzen vanaf  € 24, tot € 435.

De Hasseltse beautyshop Blos heeft een nieuw exclusief en kwalitatief merk in het gamma: Vintner’s Daughter. Het label uit Californië heeft slechts 2 producten die complementair werken. Eenvoud siert en minder is vaak meer, bewijst Vintner’s Daughter: je hebt slechts enkele producten nodig om de huid te hydrateren en te herstellen. In zowel het Active Botanical Serum als het Active Treatment Essence staan krachtige botanicals en geconcentreerde plantenextracten centraal. Actrice Gwyneth Paltrow en model Hailey Bieber zijn alvast lyrisch over de cultproducten. Dus kan je er van op aan dat ze goed zijn.

Info: Vintner’s Daughter, prijzen vanaf € 200, verkrijgbaar bij Blos.

Het nieuwe Belgische merk Laguune, opgericht door de Antwerpse Mats Meyer, gaat voor kwalitatieve haarverzorging on the go. Laguune heeft als motto less is more en creëert haarproducten die makkelijk in gebruik zijn en doen wat ze beloven. Het eerste product van Meyer is een leave-in 5-in-1 haarmasker dat tropische ingrediënten zoals açai en papaya bevat. Die zorgen ervoor dat je lokken in één beweging red carpet ready zijn. Bonuspunt? Een conditioner is overbodig en je hoeft het masker niet eens uit te wassen.

Info: Paradise Found Tropical Leave-In Hair Mask van Laguune, € 27,90, www.laguune.com

Florence by Mills is de verzorgings – en make-up collectie van de Amerikaanse actrice Millie Bobby Brown, die Eleven speelt in de Netflix-reeks Stranger Things. Browns missie: haar generatie inspireren om op hun eigen manier schoonheid definiëren, zonder strenge regels of onhaalbare idealen. Beauty voor Generation Z dus: clean, gebruiksvriendelijk en betaalbaar. De collectie bestaat uit huidverzorgingsproducten, waaronder de Dreamy Dew Moisturizer en Get That Grime Face Scrub, en make-up, met o.a. een Bouncy Cloud Highlighter.

Info: de gemiddelde prijs ligt rond € 15, exclusief bij Ici Paris XL.

Het Mechelse luxemerk Augusta Aroma, gekend voor zijn geurkaarsen en unisex parfumlijn, lanceert nu ook een eigen theemerk, met biologische kruideninfusies. De vier aroma’s werden gecreëerd op basis van hoogwaardige aromatische ingrediënten waaronder planten, wortels, specerijen en zaden met elk een heilzame werking voor het lichaam. Augusta Aroma Organic Infusions ligt dus in lijn met de filosofie van het moedermerk. Het staat voor natuurlijke, luxueuze producten die je instant goed doen voelen en voor onthaasting en me-time zorgen.

Info: Organic Infusions kruideninfusie, € 22, te koop via www.augusta-aroma.com

Gucci Westman is een gekende naam in de beauty- en modewereld. De Amerikaanse werkte enkele jaren als creatief directeur voor Lancôme en Revlon, in 2018 lanceerde ze haar eigen make-uplijn: Westman Atelier. De visagiste is gekend voor haar natuurlijke ‘perfect skin’ techniek. De producten zijn aangenaam om te gebruiken, de tinten zacht, de texturen boterzacht en de ingrediënten krachtig maar verzorgend: voor liefhebbers van schone, natuurlijk en luxueuze schoonheid.

Info: prijzen vanaf € 40, exclusief verkrijgbaar bij Skins in Gent.

In een hedendaagse beauty concept store wordt natuurlijke, biologische, ethische en ecologische cosmetica gecombineerd met doeltreffendheid, glamour, zintuiglijkheid en betaalbaarheid. Dat is alvast het idee achter de nieuwe beautyboetiek Mahalo, met vestigingen in Brussel en in Luik. Voor de gezichtsverzorging vinden we het Nieuw-Zeelandse merk Antipodes naast het Britse merk Evolve Beauty, het Franse nichemerk On the Wild Side en de Belgische merken MakeSenz en Cîmes in de rekken. Voor het haar is er het topmerk Cut by Fred, dat werd ontwikkeld door een Parijse kapper-youtuber en Pachamamaï en Umaï met hun vaste zero waste shampoos. In het make-upassortiment vinden we o.a. Lily Zolo, Zao en Hiro.

Info: Mahalo, Waterloosesteenweg 974 in Ukkel en Rue de l’Université 35 in Luik, www.mahalo.be

Redactie Marie Claire De artikels van >