Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je wil kennen in november
© MCB

Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je wil kennen in november

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Veganistische make-up kwasten, eeuwenoude geurwaters en veel clean beauty: deze beautymerken, -adressen en -producten die nieuw zijn in ons land vielen ons deze maand op.

/

ELIN Cosmetics

Sabine Peeters weet als ervaren visagiste hoe belangrijk het is te werken met de juiste producten en accessoires. De borstels die je gebruikt zijn een essentieel onderdeel om make-up op de best mogelijke manier aan te brengen. Niet alleen de vorm speelt hierbij een rol, maar ook de vezel en het formaat maken een verschil. Om beautyliefhebbers te helpen, brengt Peeters een reeks veganistische make-up kwasten op de markt. De borstels zorgen ervoor dat je op een hygiënische manier je make-up nog juister kan aanbrengen en aan de slag kan gaan met kleur, textuur en vorm. De haren van de kwasten – er zijn er 8  – bestaan uit een blend van synthetische vezels die zowel de zachtheid als de vorm van dierlijke haren imiteren. Met hun uitgekiende vorm bieden ze een langdurige kwaliteit. Bovendien zien ze er geweldig uit op je toilettafel. ELIN Cosmetics wil méér zijn dan een merk: Peeters staat consumenten graag bij met de nodige tips, tricks en informatie.

Info: prijzen gaan van € 14,95 tot € 29,95 per kwast, www.elin-cosmetics.com.Lancering op 5 december 2021, pre-order van 27 november tot 4 december 2021.

/

Rheine

Kyria Cateau werkt al meer dan 7 jaar als professionele make-up artiest en haarstylist en werd zich door haar job bewust van de schadelijke ingrediënten die we op onze huid en lichaam gebruiken maar ook van de negatieve effecten die de beauty-industrie heeft op de mens en natuur. Ze besloot het heft in eigen handen te nemen en startte in April met Rheine, een webshop waar ze focust op eerlijke en gezonde producten. Cateau’s missie: geen compromissen maken, dankzij innovaties in de beautysector zijn er geen excuses meer om producten te blijven gebruiken met potentieel gevaarlijke ingrediënten. Na een testperiode van enkele maanden opent Cateau nu ook een fysieke clean beauty shop in Mechelen. Cateau heeft topmerken als Verso Skincare, RMS Beauty en Ilia Beauty in de rekken liggen en biedt een gamma aan dat gaat van skincare en lichaamsverzorging tot haarproducten en zelfs tandpasta en nagellak. Je kan bij Rheine ook terecht voor een dag- of avondmake-up of een individuele make-up les, Cateau is steeds bereikbaar voor vragen over producten of make-up advies.

Info: Rheine, Hoogstraat 19 in Mechelen, www.rheine.be

/

Buly 1803

Het Franse cultmerk Officine Universelle Buly 1803 is eindelijk ook in België verkrijgbaar. De Parijse parfumerie werd in 1803 opgericht door Jean-Vincent Bully die succes boekte met zijn vinaigre de toilette, een parfumwater om geurtjes te verhelpen. Het merk werd in 2014 gerebrand door Ramdane Touhami en Victoire de Taillac, het duo dat ook al de Franse kaarsenfabrikant Cire Trudon van onder het stof haalde. Sinds de relaunch kende het merk een revival en werd het gekend voor zijn parfums die gebaseerd zijn op 19de eeuwse schoonheidsgeheimen, oude recepten, natuurlijke ingrediënten en vintageverpakkingen. Weetje: vorige maand werd bekend gemaakt dat luxeconglomeraat LVMH het merk overkocht. Er staat Buly – Touhami liet één ‘l’ vallen – dus grootste dingen te wachten.

Info: exclusief bij Necessities, Steenhouwersvest 28 in Antwerpen, www.necessities-antwerp.be

/

Parfuma in Hove

Het gekende Antwerpse beauty-imperium Parfuma, met vestigingen in Antwerpen centrum en het Wijnegem Shopping Center, opent deze week de deuren van een gloednieuwe hotspot in Hove, goed voor 225 m² high-end beauty. De succesformule van Parfuma bestaat erin om voortdurend te vernieuwen en telkens tot het uiterste te gaan voor hun klanten op alle mogelijke vlakken: van aanbod, concept, beleving tot service. Met die visie is het bedrijf vijftig jaar geleden gestart en zo differentieert het zich vandaag  nog steeds. De zoektocht naar de juiste beautyproducten en behandelingen wordt als een persoonlijke missie gezien. Parfuma biedt een buitengewoon aanbod aan van diverse parfum-, make-up- en huidverzorgingsmerken. Je ontdekt er zowel gekende commerciële merken alsook exclusieve nichemerken die je bijna nergens anders vindt, van Acqua di Parma, Byredo en Juliette has a Gun tot Giorgio Armani en Sisley. Ook Skin Expertise Parfuma, een beautycenter voor doeltreffende en huidverbeterende behandelingen, is een tripje naar Hove waard.

Info: Parfuma, Mechelsesteenweg 1-3 in Hove, www.parfuma.com.

/

WELL CBD

Het Amerikaanse merk WELL CBD focust voor zijn gamma huidverzorgingsproducten op één belangrijk ingrediënt: CBD-olie. CBD wordt geroemd voor zijn positieve eigenschappen: het zou een kalmerende, ontstekingsremmende, hydraterende, ontgiftende en exfoliërende werking op de huid hebben. Elk product is doordrenkt met een essentiële olie zoals lavendel, limoengras en tea tree, die het goedje extra huidgezondheidsvoordelen opleveren. Founder Hannah Duncan wilde van bij het begin werken met cleane ingrediënten, werken met lokale boeren en haar producten in een mooie verpakking steken. Wat startte met een body cream en body oil groeide uit tot een volledig verzorgingsgamma.

De producten zijn uitsluitend verkrijgbaar op https://wellcbd.nl, prijzen vanaf € 20.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.