Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen
© Pers

Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Oogpaletten en highlighters geïnspireerd door de topreeks 'Bridgerton' en schoonmaakproducten die naar lavendel en patchoeli ruiken: deze beautymerken, -producten en -plekken die nieuw zijn in ons land vielen ons deze maand op.

/

Pat McGrath x Bridgerton

De Britse visagiste Pat McGrath is – net als de rest van de wereld – in de ban van de Netflix-reeks Bridgerton. Haar enthousiasme voor het kostuumdrama, de serie speelt zich af tijdens het Regency-tijdperk in 1813, zette ze om in een make-upcollectie, geïnspireerd door de romantiek en passie dat tentoongespreid werd tijdens het eerste seizoen. Naar eigen zeggen is McGrath altijd al geobsedeerd geweest door beauty uit de Regency-periode en is ze dolgelukkig om het tijdperk te kunnen eren met een moderne update.

De lijn omvat het MTHRSHP-oogpalet, Diamond of the First Water genoemd naar de première-aflevering van de show, en de blush Divine Blush + Glow Trio in Love At First Blush. De twee highlighters Sublime Skin, in goud en zilver, werden zelfs versierd met het familiewapen van Bridgerton. McGrath beschouwt Regency Blue, het veelzijdig en iriserend blauw dat één van de zes tinten is van het oogpalet, haar favoriet van de collectie. Opmerkelijk: Ava Philippe, dochter van actrice Reese Witherspoon, figureert in de campagne, naast model Vinetria Chubbs.

Info: De collectie wordt gelanceerd op 26 december en zal verkrijgbaar zijn via de website.

Het tweede seizoen van ‘Bridgerton’ zou op 21 januari van start gaan.

/

Self in Antwerpen

Antwerpen is een nieuw beauty-adres rijker, eentje voor fans van eerlijke beauty. Het Belgische verzorgingsmerk Self opende een eerste shop en koos voor het gezellige shoppinghart van de stad: de Lombardenvest. Het idee achter de winkel van oprichtster Isabelle Ulenaers: klanten de kans bieden om even te ontsnappen aan de dagelijkse rush en een moment van rust en tijd vinden voor zichzelf.

De shop baadt in een ultra-vrouwelijke boudoirsfeer waar wit, roze en natuurtinten worden gecomplementeerd door fris groen. De elegante boetiek leidt bezoekers langs de verschillende nissen waar ze de producten kunnen ontdekken per thema.

Bij Self vinden ze het belangrijk om de texturen te voelen, te testen en te ruiken: dat kan in het Testing Station, achteraan in de boetiek. Er is een lange gastentafel waar klanten – mocht dat nodig zijn – tijdens het shoppen even kunnen relaxen met een glas cava, kop koffie en snacks. Maar uiteraard is de hoofdrol weggelegd voor de producten. Die zijn extreem voedend en bevatten een hoog percentage actieve en pure ingrediënten, ideaal voor gevoelige en moeilijke huidjes.

Info: Self, Lombardenvest 54 in Antwerpen, meer info op de website.

/

Les Huit

Rust en balans vinden in een hectische wereld is geen eenvoudige opdracht, maar het nieuwe Belgische selfcaremerk Les Huit wil graag een handje helpen tijdens deze zoektocht. Les Huit baseert zich op holistische aromatherapie en verwerkt krachtige geuren in roll-on sticks en sprays om te gebruiken op het lichaam of in huis.

Geïnspireerd door de natuur werden de essentiële oliën zorgvuldig samengesteld en helpen ze om innerlijke kracht te vinden en meer in het nu te leven. De acht sprays hebben elk een specifieke, helende werking. To Be zou vertrouwen en innerlijke draagkracht brengen, terwijl To See inzicht en mentale rust geeft. Extra mooi: in de essentiële oliën zit een klein bergkristal dat het lichaam en de geest zuivert en stimuleert. Op de verpakking staan krachtige affirmaties waarmee je de mallemolen van je gedachten op een positieve manier kan resetten.

De producten zijn ecologisch, lokaal en met zorg geproduceerd in België. Drijvende kracht achter Les Huit is de West-Vlaamse Kelly Himbrecht die al enkele jaren de energetische praktijk Tranq’huile in Oostnieuwkerke runt.

Info: prijzen vanaf € 25, verkrijgbaar via de webshop en in Himbrecht’s praktijk Tranq’huile in Oostnieuwkerke. ​​

/

Kinfill x Graanmarkt 13

Schoonmaken wordt net iets aangenamer en stijlvoller met dank aan de Antwerpse conceptstore Graanmarkt 13 en het Nederlandse merk Kinfill. Graanmarkt 13 leende hun huisgeur I am one of the deep secrets of nature uit aan Kinfill, gekend voor hun natuurrespecterende schoonmaakproducten.

De concentraten van Kinfill bevatten alles wat je nodig hebt van de hoogste kwaliteit, en niets wat je niet nodig hebt. Het resultaat van de samenwerking is een cleaner, bestaande uit een hervulbare glazen fles, een spray en een 100% biologisch afbreekbaar concentraat, thuis te verdunnen met kraantjeswater. De Graanmarkt 13-geur combineert het nuttige met het aangename en neemt je – al poetsend – mee op een wandeling door lentevelden van lavendel en patchoeli en langs kruidentuinen van rozemarijn, koriander, bergamot, cederhout en engelwortel.

Info: De Kinfill x Graanmarkt 13 Multi-Surface Cleaner is verkrijgbaar via de e-shop, bij Graanmarkt 13 in Antwerpen en via Kinfill. De prijs bedraagt € 27,95 voor de starter kit en € 19,90 voor de refill set.

/

Dirk De Witte Kappers

Kapsalonketen Dirk De Witte Kappers heeft grootse plannen. Het bedrijf, dat al meer dan 35 jaar actief is en 37 kapsalons telt – wil hun salons een hedendaagse, kwalitatieve en modebewuste uitstraling geven en ondergaat een flinke transformatie. De briefing voor het renovatieteam: een kapsalon ontwerpen dat aanvoelt als een appartement in een grootstad, dat optimisme en vrolijkheid uitstraalt, met genoeg hoekjes om even te relaxen en een koffie te drinken.

Rood, dé kleur van Dirk De Witte in de jaren tachtig en negentig toen de keten een ware hype in Vlaanderen was, maakt een belangrijke terugkeer. Het gebruik van warme houtsoorten creëeren een aangename sfeer, neonlampen geven het geheel een humoristische knipoog. Tegen eind 2022 krijgen alle salons de nieuwe look aangemeten.

Ook op het vlak van haarverzorging maakt de keten een opmerkelijke shift. Het basisgamma shampoo’s, verzorgingen en afwerkingsproducten is volledig cruelty-free, sulfaatvrij en vegan. Nieuw zijn merken als System Professional, Sebastian Professional en Wella.

Info: de website van Dirk De Witte Kappers

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.