Nissan Juke Hybrid: wie zegt dat hybride niet fun kan zijn?
© Nissan JUKE Hybrid

Nissan Juke Hybrid: wie zegt dat hybride niet fun kan zijn?

Leestijd: 2 min

De compacte crossover Nissan Juke, is nu ook verkrijgbaar met een hybride aandrijving en geavanceerde multimodale versnellingsbak. Daarmee verbruik jij minder brandstof en heb je toch méér rijplezier.

Hybride is het nieuwe cool

De introductie van de Nissan Juke Hybrid betekent een nieuwe mijlpaal voor Nissan waarmee het in 2023 een volledig geëlektrificeerd aanbod heeft. Het model is namelijk voorzien van een intelligente aandrijving, zo ingesteld dat de auto zo veel mogelijk elektrisch rijdt. In een stad kan dat zelfs tot 80% van de tijd, met slechts korte onderbrekingen in hybridemodus om de batterij bij te laden. Daarnaast wisselt de auto naadloos tussen de verschillende soorten aandrijving, op basis van de gewenste snelheid, een zo laag mogelijk verbruik en dito emissie. En dat doet ‘ie vanzelf zodat jij volledig ontspannen het beste uit je ritje haalt, zonder dat je daarbij zelf moet opladen aan een stopcontact.

Nissan JUKE Hybrid

Verder biedt de auto een efficiënt regeneratief remsysteem, die zorgt voor een natuurlijk pedaalgevoel en een efficiënte energie-recuperatie. De Nissan Juke Hybrid is tevens voorzien van verschillende rijmodi, zodat je zelf kan schakelen tussen de Eco-, Normal- en Sport-modus – naargelang je mood, zeg maar!

Auto-snufje e-Pedal

Net zoals de 100% elektrische Nissan LEAF en ARIYA, maakt ook dit Nissan-model gebruik van de e-Pedal, waardoor je de auto grotendeels met één pedaal kan rijden. Wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, remt de auto licht af tot een snelheid van ongeveer 5 km/u. Soms blijft het nodig om ook het rempedaal in te drukken, bijvoorbeeld als je stevig moet afremmen of de auto tot stilstand wil brengen. Met behulp van de hold-functie blijft de auto wel vanzelf op zijn plek – thank god voor die kuitspieren! Het e-Pedal laat zich al snel intuïtief bedienen en zorgt vooral bij het rijden in de stad dat je het rempedaal niet voortdurend hoeft in te trappen.

Nissan JUKE Hybrid

Het oog wil ook wat

Het interieur van deze auto biedt heel wat snufjes. Op het 7-inch scherm tussen de twee meters toont een eenvoudige en duidelijke animatie de energiestromen, zodat de werking van de hybride-aandrijflijn volledig duidelijk is voor de bestuurder. Niet onbelangrijk als de technische woorden je nu wel om de oren vliegen. De bagageruimte van de Nissan Juke Hybrid meet 354 liter, iets minder dan zijn benzineversie. Met de achterbank neergeklapt blijft de bagageruimte echter een indrukwekkende 1.237 liter groot. Genoeg ruimte dus om die bombastische valies én XL beautycase mee te nemen op weekend.

 

Het sportieve coupé-crossover-design zien we gelukkig ook terug bij de Nissan Juke Hybrid, met als enige verschil dat de hybrid-logo’s de auto herkenbaar maken als geëlektrificeerde auto. De grille is verder voorzien van het nieuwe Nissan-merklogo en een sportieve hoogglans zwarte strip tegen de motorkaprand. Ook introduceert Nissan zijn nieuwe, tweekleurige 17-inch lichtmetalen velgen, naast zijn aerodynamische tweekleurige 19-inch velgen. Met deze extra grote wielen voelen wij ons des te meer op ons gemak in deze unieke, compacte SUV.

Nissan JUKE Hybrid

Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Nissan
nissan.be

LEES OOK:

Mediceuticals: skincare op voorschrift
Recensie: wij beluisterden drie luisterboeken van Tom Lanoye op Storytel
Een weekend in Monte Carlo: deze iconische adressen wil je niet overslaan

Commercieel team De artikels van >