Havana Club en Daily Paper lanceren exclusieve streetwear collectie
© Pers

Havana Club en Daily Paper lanceren exclusieve streetwear collectie

Door Stefanie Mathijs
Leestijd: 1 min

Wanneer Cuba's meest bekende rumproducent samenwerkt met een invloedrijk Amsterdams modelabel, geeft dat gegarandeerd een verrassende cocktail. Havana Club en Daily Paper sloegen de handen in elkaar voor een unieke collab. Het resultaat is een exclusieve capsulecollectie met 8 trendy street style items.

Opgelet: wie een van de ontwerpen wil bemachtigen leest best snel verder, want van ieder item zijn slechts 250 stuks verkrijgbaar.

/

Straatcultuur en geschiedenis

Het is hun diepe verankering in de straatcultuur die aan de grondslag ligt van de samenwerking tussen de iconische rumproducent Havana Club en het modelabel Daily PaperBeide merken delen Afrikaanse roots en een rijke geschiedenis. Met de capsulecollectie brengen zij ode aan hun basiswaarden: authenticiteit, traditie en eclecticisme

De collectie schetst een unieke combinatie van erfgoed en teamgeest. Inspiratie werd gehaald in de Cubaanse traditie van Havana Club en de creatieve stijl van Daily Paper. Het hoofdthema van de collectie is zwart en goud, met de welbekende Cubaanse gouden ketting als terugkerend element. Ook de moderne look van Daily Paper komt in de verschillende items volop tot uiting. 

/

Een exclusieve collectie

Havana Club Daily Paper

Pers

De collectie bestaat uit: een T-shirt, een hoodie, een jas, een riem, een sjaal, een vergulde heupflacon en een bijzondere uitvoering van een fles Havana Club 7 Años. Van elk item zullen slechts 250 exemplaren verkrijgbaar zijn.

Een leuk t-shirt of accessoire in de wacht slepen kan via de Daily Paper-webshop, de Daily Paper-winkel in Amsterdam en in geselecteerde lokale streetwear winkels in België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje.

In België is de collectie tussen 28 januari en 10 februari verkrijgbaar bij SMETS Store in Brussel en MONAR in Antwerpen.

Meer modenieuws? Lees ook: Virgil Abloh lanceert eerste Louis Vuitton campagne, Victoria Beckham brengt strakke sportlijn uit met Reebok, NATAN en Initials LA zetten jong fotografietalent in de kijker, Weekendtip: LN Knits stockverkoop op 2 en 3 februari

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Collab, Daily paper, Fashion, Havana club, Lifestyle.