Editor’s Pick: de capsule van Collectors Club x Antwerp Creatives
©

Editor’s Pick: de capsule van Collectors Club x Antwerp Creatives

Leestijd: 1 min

De wereld is een winkel, zo is dat. Maar af en toe zien we een item(s) dat écht de moeite is, zo'n musthave die je niet meer uit je hoofd kan zetten. De Editor's Pick...

/

Het Belgische merk Collectors Club werkt samen met drie Antwerpse creatives: Paulien Riemis, Justine Kegels en Charlotte De Greef. U wellicht bekend van Instagram. De drie dames namen een trui uit de collectie onder onder handen, en gaven er elk hun eigen artisanale touch aan. De drie truien zijn in zéér beperkte oplage van 60 stuks in totaal te koop, zeg maar: echte collectors items dus.

Justine legde haar achtergrond als interieurarchitect aan de dag en creëerde een uitgesproken visueel concept. Paulien viel op haar beurt terug op haar achtergrond als model en één van de eerste influencers van België voor een speels en opvallend lijnenspel. Om de collectie te vervolledigen vertaalde Charlotte haar minimalistische oog binnen de filmwereld naar een eenvoudig maar intrigerend kruispatroon.

/

Collectors Club x Antwerp Creatives

Om het Antwerpse verhaal af te maken, werd er voor de campagnebeelden gekozen voor Oriane Verstraeten, een jonge opkomende fotografe uit ‘t Stad. Ze kozen samen voor Studio Corkinho als locatie, een interieurstudio aan de Schelde.

Ter gelegenheid van deze capsule werden de sweaters stuk voor stuk met de hand  gepimpt in het atelier in Antwerpen of tijdens het lanceringsevevent in de Still Room van Studio Corkinho. Zo wil Collectors Club op een duurzame manier, zonder overproductie deze samenwerking op de markt brengen.

De limited edition capsule collectie ‘Collectors Club x Antwerp Creatives’ kost € 350 en is vanaf nu verkrijgbaar online en in de A Suivre boetieks.

Lees ook: Fusalp opent eerste boetiek in België & Met deze huisparfums haal je meer sfeer in huis.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.