“Het moest ooit gebeuren”, zegt Valérie Messika in het persbericht over de samenwerking. De twee dames ontmoetten elkaar voor het eerst in het Londense The Ritz hotel. Messika bleek al jaren fan van het model en vroeg haar op de vrouw af om de handen in elkaar te slaan. “De vrouw die de skinny jeans, de jas met luipaardprint en zwarte enkellaarsjes populair maakte en nog steeds voor elk prestigieus modehuis werkt, kan nu nog een titel aan haar portfolio toevoegen: juwelenontwerper voor Messika.”
Het designproces begon bij Kate’s eigen juwelendoos, waarin kleur, invloeden van overal ter wereld, oversized items en een art-deco gevoel overheersen. Een stijl die relatief ver weg staat van die van Messika. Al zag Valérie dat net als een pluspunt. De uiteindelijke collectie belichaamt zowel de stijl van Kate als die van Messika. Zo werden verschillende soorten goud gebruikt, werd er veel geëxperimenteerd met materiaalkeuze en het gebruik van diamanten. De items voelen hedendaags, eclectisch en kleurrijk aan.
Campagneshoot Messika in Parijs
De foto’s voor de bijhorende campagne werden in Parijs gemaakt door de bekende Australische fotograaf Chriss Colls. Voor beide dames was de Franse hoofdstad altijd een belangrijke inspiratiebron. “De symmetrie en het moderne van de Pont de Bir-Hakeim, de barokstijl van Opéra Garnier, het Louvre en haar to the point grafische stijl… Net die diversiteit in de architectuur van Parijs is terug te zien in onze collectie”, aldus de twee.
Ontdek de collectie
De collectie bestaat uit negen verschillende sets die allemaal een andere look and feel hebben. Er zijn heel wat oorringen en halskettingen, maar ook enkelbandjes, een neusring en een earcuff. Lees hier meer over de collectie.
Lees meer Marie Claire op: Belgische Glenn Martens is de nieuwe creatief directeur van Diesel. De mooiste leren items waren te zien op de catwalk bij Hermès. Eerste overzichtstentoonstelling over Chanel opent in Parijs.