Elke week zetten we graag een sterke vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Hanan Challouki.
Hanan Challouki
- 16 mei 1992, 28 jaar
- Experte inclusieve communicatie
- Opleiding: in 2015 afgestudeerd aan de Universiteit van Antwerpen in de master Communicatiewetenschappen.
- 2015: mede-oprichster van mvslim.com, een nieuwsplatform die de stereotiepe beeldvorming rond de moslimgemeenschap moet helpen doorprikken.
- Eind 2015: ontstaan van haar eigen communicatiebureau Allyens
- 2018: 30-under-30 lijst van Forbes in de categorie Media en Marketing
- 2020: podcast ‘wat zij wil’
- Droom: Hanans grootste droom is een inclusieve communicatiesector, iets waar zij hoopt aan bij te dragen.
Why a power woman
Dit bericht bekijken op Instagram
Lees ook: Woman to watch: Julie Vets
Dit bericht bekijken op Instagram
Na vijf jaar, twee zeer succesvolle ondernemingen te (co-)runnen, werd de werkdruk te zwaar. Om die reden werd het online platform mvslim verkocht aan een Londens bedrijf. Ook bij Allyens is Hanan gestopt als managing partner, maar blijft ze wel verbonden als aandeelhouder.
Wat brengt de toekomst dan voor deze inspirerende onderneemster? Sinds dit jaar is Hanan werkzaam als zelfstandig strategisch consulent om haar passie voor inclusieve communicatie toch nog steeds delen met bedrijven die het nodig hebben. Ook is ze tijdens de lockdown begonnen met haar eigen podcast genaamd ‘wat zij wil’ waar we binnenkort een tweede seizoen van mogen verwachten.
Lees ook: Pitch the podcast: ‘wat zij wil’ is haar dromen najagen