Streetart is in, graffiti is in. Alles wat naar de stad ruikt, is in. En dus ook tattoos. Zeker als die tattoo van Scott Campbell komt. Zijn handen zouden de meest getalenteerde van de wereld zijn.
De biochemicus ruilde de universiteit van Texas voor San Francisco en leerde het tatoeëren in Picture Machine, één van de oudste shops in Californië. En net die plek is het raakvlak tussen Scott Campbell en Sushi Shop, de restaurantketen die graag Japans en Californisch geïnspireerde sushi, maki, sashimi en meer van dat lekkers serveert.
Sushi Shop zit sowieso nooit verlegen om een creatief experiment. Ze lanceerden eerder al samenwerkingen met Kenzo, Lenny Kravitz en Kate Moss. Initiatieven die hen geen windeieren legden, want de Franse groep, ontstaan in 1998, telt inmiddels maar liefst 117 filialen in 10 landen.
De net gelanceerde Scott Campbell Sushi Shop Box is, uiteraard, een limited edition, gevuld met speciaal voor de gelegenheid gecreëerde sushi. 42 stuks zitten er in totaal in, zowel sushi, maki als rolls.
Scott Campbell Sushi Shop Box, € 45, vanaf 19 april verkrijgbaar in alle Sushi Shop filialen.