Onze beauty editor selecteert de nieuwigheden van de maand
© Shutterstock

Onze beauty editor selecteert de nieuwigheden van de maand

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Een weekendje weg in de grootste wellness van het land, voedingssupplementen gecreëerd door een Belgisch olympisch kampioen en een wellbeingcollectie gebaseerd op Japanse rituelen: deze beautymerken, - producten en - plekken die nieuw zijn in ons land vielen ons deze maand op.

/

Bezige bij Dua Lipa

Pers

Dua Lipa staat gekend om haar gedurfde beautylooks. Denk maar aan haar roodgeverfde haren. Haar reputatie als beautyicoon wordt nogmaals bevestigd door een nieuwe rol die de popster kan toevoegen aan haar CV. Naast het gezicht van YSL Beauty’s Libre geur, is ze nu ook de wereldwijde beauty-ambassadrice van het merk.

De zangeres zal in die rol in diverse campagnes van het merk te zien zijn. Met Dua Lipa als wereldwijde ambassadeur gaat YSL Beauty zich nu meer op cosmetica richten, na een jarenlange focus op skincare en parfums. De lipstick Candy Glaze, die Lipa gebruikt in haar nieuwe video ‘Training Season’, zal pas in april in België verkrijgbaar zijn.

/

Een weekend vol wellness

Ontwaken in het groen, sporten, wandelen, lunchen, ontspannen, dineren en logeren. Dat allemaal op één zelfde adres: het Brusselse hotel Mix. Het hotel pakt uit met een divers pakket aan arrangementen die je elk op hun beurt een totaalervaring bieden. De vier exclusieve pakketten zijn zorgvuldig samengesteld voor een ongeëvenaarde ervaring van ontspanning en welzijn. Op het menu: Lazy Stay, All-In Night, Get Pampered en Restore Weekend: je kiest tussen extra lang slapen, een weekendje met massages of een lekker diner.

Het viersterrenhotel beslaat bijna 21.000 vierkante meter en biedt ervaringen van zeldzame kwaliteit. Gevestigd in het hart van een functionalistische parel, biedt dit hotel een uitmuntende gastvrijheid. Het adembenemende uitzicht op het majestueuze bos van het Zoniënwoud versterkt dat gevoel des te meer.

Vanaf € 355 per persoon.

Mix, Boulevard du Souverain 25, Watermael-Bosvoorde, meer info op de website,

/

Een nieuw ritueel van Rituals

Het welzijnsmerk Rituals introduceert zijn nieuwste limited edition genaamd ‘The Ritual of Yozakura’. Deze serie, voortbouwend op het succes van ‘The Ritual of Sakura’, omvat een gamma aan bad-, lichaams- en homeproducten. Terwijl Sakura symbool staat voor de dag, vertegenwoordigt Yozakura de nacht.

De collectie is geïnspireerd op de oude Japanse traditie van Yozakura, waarbij men ’s nachts naar de kersenbloesems kijkt. Het herinnert ons eraan dat het leven prachtig is, maar ook vluchtig. Daarom is het essentieel om het beste uit elk moment te halen. De diepe bloemige ambergeur is samengesteld met minstens 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong, waaronder Yoshino-kersen en extract van zwarte rijst. Rituals herintroduceert ook haar bestverkopende en nu uitgebreide Ritual of Sakura-collectie.

/

Gezond sporten met Elodie

Om haar lichaam na een training te ondersteunen, ging olympisch kampioene Elodie Ouédraogo op zoek naar een geschikt voedingssupplement. Ze klopte aan bij RainPharma. Het RainPharma Research & Development Team ontwikkelde vervolgens een compleet voedingssupplement dat je lichaam verschillende nutriënten aanreikt na een workout en je klaarstoomt voor de volgende trainingssessie.

GOODstuff by Elodie x RainPharma bevat in de eerste plaats een flinke dosis eiwitten, de bouwstenen van onze spieren. Er werd gekozen voor een combinatie van weiproteïne-isolaat en erwtproteïne-isolaat omdat deze eiwitvormen het snelst worden opgenomen en de combinatie een breed aminozuurprofiel aanbiedt. Daaraan werden vitamine C en collageen toegevoegd.

Tenslotte voegde het RainPharma onderzoeksteam magnesium toe, dat helpt bij vermindering van vermoeidheid en de vochtbalans mee ondersteunt. Het resultaat is een compleet voedingssupplement voor iedereen die van sporten houdt en daar zo lang mogelijk van wil blijven genieten

GOODstuff by Elodie x RainPharma Shakes, € 49,95 voor 10 zakjes, verkrijgbaar via de website van RainPharma.

/

Met liefde gemaakt

De Franse visagiste Violette Serrat, gekend voor haar eigen beautycreaties en haar werk bij het huis Guerlain, brengt twee hoodies uit. Het zijn eenvoudige stuks, uitgevoerd in een ingetogen crème, gebaseerd op haar crème C’est La Cream, en een blauwe, geïnspireerd door Violettes lievelingskleur. De sweater is versierd met een klein geborduurd logo op de voorkant, op de achterkant staat een oversized reliëfembleem “Avec Amour”, wat “met liefde”. Ze zijn gemaakt van zacht biokatoen. Voor de fans van Violette en van comfy kledij.

De sweater kost € 102 en is verkrijgbaar op de website van Violette_FR.

/

Serieuze en leuke huidverzorging

Nieuw is België: Dr.Jart+, geavanceerde huidverzorgingsinnovatie uit Korea. Door het combineren van efficiënte ingrediënten en exclusieve technologieën creëren de wetenschappers van Dr.Jart+ hoogwaardige huidverzorgingsproducten die zichtbare resultaten geven. Elke textuur, tube en design heeft een kunstzinnige twist die uniek is voor Dr.Jart+. Zij bewijzen dat serieuze huidverzorging ook leuk kan zijn.

Prijzen en informatie vind je op de website van het merk.

Lees ook: Een shotje appelazijn? Dit zijn de voordelen voor je gezondheid

.

 

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Beauty, Hotspots.