Deze merken zetten zich in voor de strijd tegen borstkanker
© Pers

Deze merken zetten zich in voor de strijd tegen borstkanker

Door Enya Torrez  & Charlotte Deprez
Leestijd: 2 min

Wat als wij je zeggen dat je jezelf kan verwennen terwijl je de strijd tegen borstkanker ondersteunt? Cosmetica, verzorging, kledij ... wij lijsten onze favoriete benodigdheden op om van je impulsieve aankoop een goede daad te maken in deze roze oktobermaand.

/

Oktober kleurt elk jaar opnieuw roze om ons te doen herinneren dat nog steeds een op de negen vrouwen in hun leven geconfronteerd wordt met borstkanker. Verenigingen, organisaties en allerlei merken werken elk jaar opnieuw samen om vrouwen te informeren en in te lichten over screenings, maar ook om onderzoek te ondersteunen. Bekijk het grote aanbod aan merken die zich inzetten voor een goed doel!

Oktober is borstkankermaand: een antwoord op de meest belangrijke vragen

T-shirt ‘You go girl’, Orta

Het Brusselse merk, Orta, ontwikkelde een T-shirt met een duidelijke boodschap: you go girl. Het doel? De strijd tegen borstkanker ondersteunen. Het T-shirt is vanaf zondag 11 oktober te koop voor € 45 – 15% van de verkoopprijs wordt gedoneerd aan het Gustave Roussy Insitituut, de Europese leider in de strijd tegen kanker.

Orta

Orta

T-shirt You Go Girl d’Orta, € 45, beschikbaar op orta-store.com.

De Marieclaire video van vandaag :
Supersnel ontbijt 3 recepten met chiazaad
/

Ketting ‘La Femme’, Aroz

De twee zussen die het merk Aroz hebben opgericht, werden onlangs nog in hun omgeving getroffen door de ziekte. Daarom besloten ze de strijd tegen borstkanker te steunen door een ketting te maken, in beperkte oplage. Het juweel wordt verkocht voor € 80, waarvan € 20 wordt gedoneerd aan Think Pink.

Aroz

Aroz

Ketting Aroz x Think Pink, € 80, Beschikbaar op aroz.com.

/

Think Pink maskers

Think Pink België verkoopt stoffen mondmaskers om zowel jou als de mensen om je heen te beschermen tegen het coronavirus. Een masker kost € 2,49, dus een pakket van 10 kost slechts € 24,90. Alle opbrengsten gaan naar Think Pink België en dus ook naar de strijd tegen borstkanker!

Think Pink

Think Pink

Pakket van 10 Think Pink maskers, € 24,90, beschikbaar op think-pink.be.

/

By Terry

Het cosmeticamerk By Terry doneert tijdens de maand oktober 10% van de winst van de online verkoop van hun ‘Baume de Rose’-assortiment en de ‘CC-serum foundation’ aan Think Pink.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door BY TERRY: Skincare + Makeup (@byterryofficial) op

Baume de Rose en CC-serum foundation van By Terry, beschikbaar op byterry.com.

/

Roze wasmachines, Whirlpool

De meest opvallende actie gaat ongetwijfeld naar Whirlpool. In samenwerking met Gentse straatkunstenaar Kitsune Jolene kregen acht wasmachines een nieuwe trendy look. Kitsune werd op haar 21e zelf geconfronteerd met de ziekte en hoopt dankzij deze samenwerking iets terug te doen. Ben je net als ons helemaal weg van haar creaties? Plaats dan een bod en haal een unieke wasmachine in huis! De opbrengst gaat integraal naar Think Pink en hun strijd tegen borstkanker.

Whirlpool

Pers

Whirlpool x Think Pink, bieden kan vanaf € 649 op www.thinkfreshsupportpink.be.

/

Hunkemöller Pink Ribbon Campagne 2020

Voor het onder de aandacht brengen van borstkanker, lanceert Hunkemöller dit jaar een speciaal lingeriesetje in samenwerking met de van kanker-genezen fashionstyliste Dayenne Bekker. 10% van alle opbrengsten van de geselecteerde roze beugelloze EVEY-set en de Pink Ribbon armband zal worden gedoneerd.

Via de Hunkemöller website kan je tips vinden voor het vroeg opsporen van borstkanker en zien hoe regelmatige zelfcontroles een wekelijkse routine kunnen worden.

De Pink Ribbon collectie van Hunkemöller is zowel verkrijgbaar in de winkels als online.

/

KdachTETni, KLEIR

“Borstkanker een tweede kans geven? KDACHTETNI.” Antwerps label Kleir slaat de handen in elkaar met het VUB Yamina Krossa Fonds. Met de verkoop van deze limited edition T-shirts en sweaters willen de oprichters het kankeronderzoek van Prof. dr. Damya Laoui (VUB-VIB) ondersteunen waar het VUB Yamina Krossa Fonds geld voor inzamelt. Stijlvol, grappig en hartverwarmend.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door KLEIR. (@kleirantwerp) op

VUB Yamina Krossa Fonds-collectie is vanaf nu beschikbaar op www.kleirantwerp.be.

Lees meer Marie Claire op: Modeontwerper Kenzo Takada gestorven aan Covid-19, De beauty– en badkamergeheimen van Kim Maes en Deze lingeriemerken ondersteunen vrouwen met (een) borstprothese(s).

Tags: Borstkanker, Goede doelen, Think Pink.