Jezelf een pleziertje doen én tegelijkertijd de strijd tegen borstkanker steunen? Geniaal! Elk jaar in oktober worden we eraan herinnerd dat borstkanker nog steeds een op de acht Belgische vrouwen treft. Verenigingen en organisaties allerlei werken dan samen om vrouwen te informeren en sensibiliseren maar ook om het onderzoek naar kanker te ondersteunen. Daar is heel wat geld voor nodig. Wil je graag een financieel steentje bijdragen dan kan je storting doen. Nog leuker is om de speciale initiatieven te shoppen waarvan een deel van de winst integraal naar de nationale borstkankerorganisatie Think Pink gaat.
Een korte rondleiding door de labels die zich dit jaar extra inzetten voor het goede doel.
1. Nuxe: parfum Prodigieux
Gedurende de hele borstkankermaand, schenkt cosmeticamerk Nuxe een deel van haar winst aan Think Pink. Concreet betekent dit dat voor elk parfum Prodigieux dat tussen 1 en 31 oktober verkocht wordt, Nuxe drie euro aan Think Pink stort. Deze heerlijke geur heeft bergamot en mandarijn in de basis, een hart van oranjebloesem en rozenblaadjes en sluit af met noten van kokosmelk en vanille. De actie geldt in elke apotheek en farmacie die de producten van Nuxe verkoopt.
Parfum Pordigieux van Nuxe, € 39 bij uw apotheek of farmacie.
2. Amoena: beha of top
Niet alleen tijdens de officiële borstkankermaand, maar gedurende het hele jaar zet Amoena zich in voor vrouwen die te maken krijgen met borstkanker. Het merk creëert allerhande lingerie die ideaal aansluit bij de behandeling, maar ook daarna. Denk aan postoperatieve producten, borstprothesen, shapers, lingerie en badmode. Maar in oktober gaan ze nog een stapje verder. Voor elke verkochte Leonie beha of Velvet Lace top doneert Amoena één euro aan Think Pink.
Leonie beha en Velvet Lace top van Amoena
3. Albelli: fotoboek, mok of kalender
Als er één kleur is die meteen aan Think Pink wordt gekoppeld dan is het wel roze, what’s in a name… Daarom besloot het fotobedrijf Albelli om voor elke roze Think Pink kalender, mok of fotoboek één euro naar Think Pink te storten. Zie het als de ideale manier om je foto’s van de afgelopen zomervakantie te vereeuwigen. Deze actie loopt van 30 september tot 3 november.
4. Tupperware: drinkfles
Stilaan loopt de werkvloer opnieuw vol na een welverdiende zomervakantie. Hoog tijd dus om nog een paar essentials in te slagen als je dat nog niet gedaan hebt. Een item dat absoluut onmisbaar is op de kantoor is een goede drinkfles. Speciaal voor de internationale borstkankermaand brengt Tupperware een speciale fles uit. In de fles kan maar liefst twee liter water, wat ideaal is om een volledige dag mee door te komen. Daarnaast heeft hij ook een handig rietje én is hij roze. Per verkochte fles tussen 30 september en 3 november gaat er twee euro naar Think Pink.
Eco Plus drinkfles 2l van Tupperware, € 17,90.
5. RainPharma: Exceptional Hand & Nail Cream
RainPharma en Think Pink bundelen hun krachten voor het goede doel. De 100% plantaardige hand- en nagelcrème, gelanceerd in 2017, wordt voor de gelegenheid opnieuw verkocht voor de nationale borstkankercampagne. De verkoopopbrengst van deze handcrème wordt gedoneerd aan Think Pink.
Exceptional Hand & Nail Cream 3 stuks van RainPharma, € 47,90.
6. ICI PARIS XL: mascara
ICI PARIS XL is geen al te grote verrassing in dit rijtje. Dit jaar vieren de beautyspecialist en Think Pink hun 16-jarig partnerschap. Daarom zette ICI PARIS XL ook dit jaar een actie op poten ter ere van de jaarlijkse borstkankermaand. Ze maakten een selectie uit hun 3 besteller mascara’s uit het BE Creative Make Up gamma. Het gaat om de Major Lash, Dramat’eyes Mascara en Scandalous Lashes. Voor elk van deze mascara’s die tussen 30 september en 3 november wordt gekocht, doneert ICI PARIS XL twee euro aan Think Pink.