Er werd maar liefst drie jaar lang aan de collectie gewerkt en daarvoor werd de hulp ingeschakeld van 30 zwangere sportvrouwen. Aan de hand van 150.000 lichaamscans van de verschillende stadia van de zwangerschappen, werden zeventig materialen getest. Uiteindelijk bleven negen materialen over die gebruikt zijn in de ‘Nike (M)’-collectie.
Carmen Colman, Nike senior ontwerpdirecteur voor kleding innovatie: “Hoe vaker we luisterden naar de (aanstaande) moeders, hoe meer we leerden, herwerkten en vernieuwden. Het wordt een levenslang project om nauw samen te werken met allerlei soorten moeders om deze capsulecollectie relevant te houden. We willen ervoor zorgen dat het vrouwen die willen sporten tijdens deze transformerende tijd in hun leven, ook écht ondersteunt en helpt.”
4 stuks in de ‘Nike (M)’-collectie
Aanvankelijk zal de collectie bestaan uit vier kledingstukken: een legging, een topje, een sportbh en een trui. De legging is gemaakt van een zacht stretchmateriaal en heeft een brede broekband zodat het comfortabel meegroeit met de zwangere buik. De beha biedt dan weer extra steun voor de groter wordende borsten en het is mogelijk om er een borstkolf bij te gebruiken. De top rekt uit in vier verschillende richtingen zodat het altijd comfortabel zit en de trui bevat een subtiele split voor de groeiende buik.
In de campagnebeelden is de Britse ex-topsportster Perri Shakes-Drayton te zien naast de Amerikaanse hiphopartieste en model Marz Lovejoy, golfster Michelle Wie West en olympisch zwemster Ona Carbonell. De foto’s werden genomen door Cass Bird die ook zelf moeder is. De campagne is vanaf 17 september te koop via nike.com.
Lees meer Marie Claire op: Wat is de invloed van de modewereld op het idee van mannelijkheid. Shop onze 25 favoriete pre-faal kledingstukken van het moment. In gesprek met het moeder-dochterduo achter Sea Me happy.