Toen de Amerikaanse Jaime Schmidt tien jaar geleden zwanger werd van haar eerste kindje, ging ze op zoek naar een zo natuurlijk mogelijk verzorgingsmerk. Maar tijdens haar zoektocht werd ze keer op keer teleurgesteld. Uiteindelijk besloot ze zelf de touwtjes in handen te nemen en begon ze haar eigen producten te ontwikkelen in haar keuken. Het resultaat: Schmidt’s Natural!
Voor de massa
Alles begon met de uitvinding van een simpele natuurlijke deodorant. Jaime verkocht de producten op een lokale markt in Portland, maar al snel bouwde ze een grote schare fans op. Enkele jaren later haalde ze er een externe partner bij en samen zorgden ze ervoor dat de natuurlijke lijn te vinden is in populaire supermarkten zoals Amazon, Walmart en Target. En met succes, want nu bereidt het merk opnieuw haar horizon uit en verkopen ze binnenkort hun producten bij ons in de Benelux.
Schmidt’s Natural zal bij ons zeker in de smaak vallen bij iedereen die van natuurlijk én kwalitatief houdt. Naast deodorants verkoopt het merk ook 100% natuurlijke zeep en tandpasta. Jaime Schmidt heeft haar producten zo ontworpen dat ze niet alleen in de smaak vallen bij natuurliefhebbers, maar ook bij de massa.
Leuker jasje
“We proberen ons te onderscheiden van andere groene merken. Dat is bijvoorbeeld te zien aan onze verpakkingen, die een leuker jasje hebben gekregen dan andere green brands. Ook op vlak van kwaliteit willen wij niet onderdoen voor andere merken. Onze producten zijn niet alleen natuurlijk, maar ruiken ook heerlijk en hebben een uitstekende kwaliteit”, vertelt Jaime. Het label viel bovendien al verschillende keren in de prijzen met hun producten, wat wel duidelijk maakt dat ze ook echt goed zijn.
Ontdek hier onze favorieten uit het assortiment:
Schmidt’s Natural is vanaf eind maart 2019 verkrijgbaar bij Di, Pharma- Parafarma kanalen en bij Holland & Barret.
Meer lezen? 10 natuurlijke haarverzorgingsmerken voor nog mooier haar, Self: Belgische en natuurlijke beauty, 100 % natuurlijke kappers: 5 salons met groene vingers.