Met een expo in de Villa Cavrois, verkoopcijfers die omhoog schieten sinds de coronacrisis en de lancering van verschillende nieuwe objecten, gaat het Fien Muller en Hannes Van Severen voor de wind. Het duo achter designmerk Muller Van Severen timmert al sinds 2011 aan de weg en dat werpt zijn vruchten af.
Muller Van Severen en Hay
Met een samenwerking met het Deense label Hay krijgen de Belgen nu de kans om een nieuw publiek te bereiken. Mensen die hun werk nog niet waren tegengekomen, of die hen al volgden maar niet de middelen hadden om een ontwerp van hen te kopen. Hay staat immers bekend om meer betaalbaar design, massaproductie maar wel kwalitatief en uniek. De esthetiek van Muller Van Severen sluit hier mooi op aan en zal hun bekendheid alleen maar doen stijgen.
Lees ook: Binnenkijken in het Praagse appartement van modefotograaf Andreas Ortner.
“Voor ons is deze samenwerking de perfecte gelegenheid om ons werk aan een breder en jonger publiek voor te stellen. Wij hebben dezelfde passie als Mette en Rolf Hay, wat heel belangrijk was bij de creatie van deze objecten. Onze gedeelde waarden speelden een belangrijke rol in het ontwikkelingsproces en het onderzoek, omdat we allemaal trouw wilden blijven aan de elementen die we noodzakelijk vinden. Zoals authenticiteit en gevoeligheid, ook al worden onze objecten voor Hay in grotere aantallen geproduceerd dan andere Muller Van Severen ontwerpen”, aldus het Belgische duo.
De collectie is vanaf augustus 2021 te koop en zal bestaan uit accessoires, meubels en lichten. In onderstaande video krijgen we alvast een preview:
Dit bericht bekijken op Instagram
Lees ook: Nieuw platform ‘Beauty for a Better World’ verzamelt foto’s van schoonheid in al zijn vormen.