Marie Claire was te gast bij ‘The White Dinner’ in Antwerpen
© ©Friends of the brands

Marie Claire was te gast bij ‘The White Dinner’ in Antwerpen

Leestijd: 3 min

Na twee eerdere succesvolle edities streek The White Dinner vorige week opnieuw neer in Antwerpen. Op dit luxueus event, georganiseerd door Friends of the Brands, komen de top 50 van meest invloedrijke Belgische vrouwen en lifestylemerken samen om via een uniek speeddating concept kennis met elkaar te maken. Marie Claire was er voor de eerste keer bij. Ontdek hieronder hoe de avond eraan toe ging!

Het vijfsterrenhotel Botanic Sanctuary in Antwerpen is nog maar net open, en Friends of the Brands wist het al te strikken als fenomenale locatie voor hun event The White Dinner. Geen wonder dat de gastenlijst haast meteen volgeboekt was dit jaar. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf dat gespecialiseerd is in influencer marketing koppelt al meer dan 12 jaar op een persoonlijke, innovatieve en authentieke manier invloedrijke en welgestelde mensen (zowel vrouwen als mannen) in Europa en daarbuiten aan merken met als doel om meer naamsbekendheid, sales of uitbreiding van het netwerk te realiseren. Sinds 2016 (in België vanaf 2017) organiseert het The White Dinner, een uniek concept waarbij het bekende gezichten en influencers samenbrengt met mogelijke partners. Dat gebeurt telkens op een informele manier en in een luxueuze setting.

Voor deze editie kleedde In Style Styling & Decoraties de wondermooie zaal van het Antwerpse hotel aan. Compleet met bloemen, ballonnen, dansers, een prachtig versierde lange tafel die uit een huwelijk in een film leek te komen, en ga zo maar door. De al imposante setting kreeg met andere woorden een royale make-over. En de sfeer zat meteen goed.

Met een cocktail van het Belgische Mary White Vodka in de hand struinden de eerste genodigden binnen, allemaal van top-tot-teen in het wit gekleed. Na een korte presentatie van Make-A-Wish® Belgium-Vlaanderen, de vereniging die de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte in vervulling laat gaan, was het tijd om in kleinere groepen kennis te maken met de ambassadeurs van de verschillende merken. Per label kregen de gasten telkens een kwartier om aan ronde tafels de producten van het merk in kwestie te ontdekken.

Onze eerste stop: Aesthetics Solutions. Dit snelgroeiend bedrijf is exclusief distributeur van Mesoestetic Pharma Group en werd opgericht door Ingrid Vander Zijpen en biedt een medisch totaalconcept aan esthetisch artsen, dermatologen, huidtherapeuten en de betere schoonheidsinstituten die écht resultaat willen boeken. Wij maakten in de eerste plaats kennis met de beautyproducten die zorgen voor een betere huid en die stuk voor stuk veelbelovend klinken. Een kwartier later trok het gevolg naar de tafel van Vital Proteins, het nummer één collageenmerk uit Amerika dat onder andere Jennifer Aniston tot haar fans mag rekenen. Hun collageenpoeder is beschikbaar in verschillende smaken en helpt structuur te geven aan haar, huid, nagels, botten en spieren. Bij Mercedes-Benz leerden we hoe de autopionier het als een motivatie en als een maatschappelijke verantwoordelijkheid ziet om de toekomst van mobiliteit veilig en duurzaam vorm te geven.

Na al deze inspirerende input was het tijd voor een korte pauze. De gasten leefden zich voor de lens van de fotograaf uit voor de photowall en ondertussen werden we bediend van heerlijke hapjes en bubbels à volonté.

Om vervolgens aan de tafel van My Jewellery aan te schuiven. Bij dit Nederlandse merk scoor je prachtige sieraden, accessoires, kleding en beauty en wij mochten als eerste de nieuwigheden ontdekken. Celebritykapper Lee Stafford presenteerde er dan weer hun producten om het haar mooier, voller en gezonder te maken. Met nu ook een speciale purple lijn geschikt voor blondines. We sloten de ontdekkingstocht af aan tafel van Beachlife waar we kennis maakten met hun trendy en eigenzinnige bikini’s en badpakken. Cyell introduceerde ons tenslotte aan hun swim- en sleepwear in premium kwaliteit en perfecte pasvorm.

Helemaal warm gemaakt om alle producten verder te ontdekken en uit te testen, namen alle white ladies plaats aan de lange dinertafel. En werd ook de vrouw van de avond bekend gemaakt, die met extra veel cadeaus van de deelnemende merken en een schilderij van Abel & Tosh ter waarde van € 1000 naar huis mocht gaan. Als meest stijlvolle en inspirerende vrouw werd Annelien Coorevits uitgekozen. Na een heerlijk diner kregen alle gasten nog een goedgevulde goodiebag mee.

Bedankt Friends of the Brands en ‘The White Dinner’ voor deze gezellige avond vol verwennerij! Bekijk hieronder alle foto’s van het event en de after movie.

Dit artikel werd geschreven in nauwe samenwerking met The white Dinner.

Lees ook: 

Herfst/winter 22-23 shows: de ode aan tweed van Chanel

Het beautydebuut van Dries Van Noten: verwacht het onverwachte

Ontdek unieke art deco en art nouveau in Brussel tijdens het BANAD Festival

 

 

 

 

Commercieel team De artikels van >