Hoe een thermosbeker voor truckers plots viraal ging op sociale media
©

Hoe een thermosbeker voor truckers plots viraal ging op sociale media

Leestijd: 1 min

Ondertussen kent iedereen ze wel: de robuuste thermosbekers van het Amerikaanse merk Stanley. Het merk bestaat al meer dan 100 jaar maar zag zijn populariteit de afgelopen jaren naar ongekende hoogten stijgen, ook in België. Waar komt die plotse Stanley Cup craze vandaan?

TikTok staat erom bekend dat het bepaalde producten viraal kan laten gaan, denk maar aan de Dyson Airwrap of de Black Honey lipstick van Clinique. Zo ook de Stanley Quencher, die uit de vergetelheid geraakte toen een vrouw een filmpje poste van haar afgebrande wagen waarin haar Stanley thermosbeker onaangeroerd leek te zijn.

@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound – Danielle

Wat volgende was een ware Stanley Cup obsessie die ervoor zorgde dat de populaire thermosbekers steeds weer uitverkochten.

Lees ook:Emily in Paris seizoen 4: alles wat we tot nu toe weten

Waarom wil iedereen een Stanley Cup?

Het onverwoestbare aspect is niet het enige dat jong en oud aantrekt. Zo lijken ook het royale formaat (je kan kiezen tussen 0,8 L of 1,2 L) en de handige vorm, met een smalle basis die in zowat elke cupholder past, de aantrekkingskracht van de thermosbeker alleen maar te vergroten. Hij vormt een handige reminder om voldoende water te drinken, en ziet er ook nog eens leuk uit. De beker is immers beschikbaar in vrijwel alle kleuren van de regenboog: voor ieder wat wils dus. Ten slotte houdt de dubbelwandige vacuümisolatie water maar liefst 9 uur koud.

Uiteraard ligt de grootste aantrekkingskracht niet in zijn karakteristieken maar wel in het samenhorigheidsgevoel dat de thermosbeker teweeg brengt. Met de aanschaf van een Stanley Cup koop je je toegangsticket tot de groep mensen op TikTok en daarbuiten die weten wat hip is.

Lisa Aelvoet De artikels van >

Koestert een gezonde obsessie voor de TikTok-video's van Nara Smith, verse bloemen en Belgische chocolade. Parijs is haar tweede thuis en alles Frans - van mode tot wijn - laat haar hart sneller slaan. Op zaterdagochtend vind je haar in een veel te lange rij bij de laatste nieuwe bakker, snakkend naar een kop koffie. Als ze niet lijkt te luisteren, plant ze waarschijnlijk in haar hoofd alweer haar volgende reis – want het Belgische weer is nu eenmaal altijd een goed excuus om te vertrekken.

Tags: Trends.