Bernadette is het modemerk van moeder-dochterduo Charlotte en Bernadette De Geyter. Hoewel het label nog maar een kleine twee jaar geleden werd opgestart, gaat het bijzonder hard. De romantische zijden jurken, peignoirs en kimono’s met handgetekende bloemenprint worden op alle grote e-commerceplatformen en via heel wat topboektieks verkocht.
Lees ook: 20 Belgische modemerken om snel te ontdekken
Tijdens de lockdown hadden Charlotte en Bernadette voor het eerst sinds de opstart van hun label tijd om stil te staan bij de oorsprong van het merk en om na te denken over hoe ze dat nog meer konden versterken. Er werd ook veel gekookt en gespeeld met de inrichting in huis. Zo ontstond het idee om een eerste interieurcollectie te starten.
Bernadette’s iconische bloemenprints
Die eerste interieurcollectie bestaat uit een keramieken serviescollectie, tafellinnen en een pyjama. Alle stuks zijn voorzien van de iconische bloemenprints waar het Antwerpse merk bekend voor staat en die Charlotte heeft ontworpen: een rode klaproos op een roze achtergrond en rozenbottels met lichtroze, gele en groene details op ivoorkleur.
Het servies werd met de hand gemaakt in Kaapstad, Zuid-Afrika door Mervyn Gers. Hij is gespecialiseerd in het maken van zijn eigen glazuurkleuren. Belangrijk want het duo wilde dat de kleuren precies waren zoals zij in hun hoofd hadden. De handgetekende prints benadrukken het ambachtelijke karakter van het servies nog extra.
De collectie maakt deel uit van de SS21-collectie van het merk en is vanaf maart te koop. Vanaf december kun je de stuks pre-orderen op de webshop van Bernadette.
Lees ook: Dries Van Noten opent nieuwe winkel in LA: neem een kijkje binnen.