LIVE
“Live a little”, moet toch wel één van mijn favoriete uitspraken zijn. Ik ben iemand die eigenlijk niet in zijn kot te houden is, dus je kan je voorstellen dat de afgelopen 1,5 jaar nogal… wrongen. Ondertussen heb ik de horeca terug goed gesponsord en kijk ik enorm uit naar de volgende samenwerking… tijdens een avondje uit of in mijn kot: Piper Heidsieck lanceert twee nieuwe Essentiel By cuvées met Francesco Ravo van La Pharmacie Anglaise in Brussel en met Kasper Stuart, de Antwerpse ondernemer die je vast kent van concepten als de Black Smoke, The Dirty Rabbit en Brasserie Appelmans.
Bij het ontwikkelen van hun eigen cuvée, kregen beide heren de hulp van Émilien Boutillat, de getalenteerde Chef de caves van Piper-Heidsieck. Uit de opmerkelijke samenwerking is dan ook een prachtige cuvée ontstaan: een blend van 47% Pinot Noir, 31% Meunier, 22% Chardonnay en, aan de likeurkant, een mooie mix van 50% Chardonnay Oger 2008 en 50% Solera. Ja, in ieder geval cheers, zou ik zeggen. Op het goede leven!
Meer info op de website.
LOVE
Ik heb iets met iconen. Een tweed jasje van Chanel, een GG riem van Gucci, een paar zwarte mary jane’s van Fratelli Rossetti… toevallig passen al deze iconen perfect op een ander icoon: de iconic dress van het Belgische label Marie Méro. De jurk is de 2.0 versie van één van deze Marie Méro klassiekers uit 1985, die ter gelegenheid van hun 50ste verjaardag terug uitgebracht wordt in een gelimiteerde oplage van 200 stuks. “Toen we op het idee kwamen een remake te maken van één van onze sterren uit het verleden, viel mijn oog meteen op het sterkte silhouet uit 1985 (jurk links). Samen met het team kozen we een prachtige groene stof met een grote ruit. Van zodra de stof toekwam wist ik, dit wordt een hit!” aldus Steven Van der Elst van Marie Méro.
De iconic dress kost € 219 en is beschikbaar in alle Marie Méro winkels. Meer info op de website.
LAUGH
Wie houdt van leuke gadgets en grappige woordspelingen moet bij Bureau Brutal zijn. Desifner Gille laat zich helemaal gaan om jouw iPhone case of toilettas zo persoonlijk mogelijk te maken. Vorig jaar kwam hij ook met de anti-corona geurkaarsen uit. Een ludiek statement tegen dat virus waarvan we de naam zelfs niet meer willen uitspreken. Voor wie het graag wat minder brutaal houdt, niet getreurd: gewoon je initialen of voornaam kan ook.
Meer info op de website.
LAAT MAAR
Het nieuws dat geurkaarsen voor luchtvervuiling binnenshuis zorgen, sloeg bij mij vorig jaar in als een bom. Maar omdat er voor elk probleem een luchtreiniger bestaat, heb ik besloten om toch in de nieuwe collectie van Diptyque te duiken. Het Franse huis bestaat dit jaar 60 jaar en ik moet eerlijk bekennen dat ik geen favoriet heb. Van klassiekers als de Figuier tot Feu de bois naar de nieuwe geuren Biscuit of Flocon. Alles.ruikt.hemels.
Meer info op de website.
Lees ook: 15 opvallende jassen die je wintergarderobe oppeppen.