Ze creëerden capsulecollecties en bedachten exclusieve samenwerkingen: deze topmerken wijden hun creativiteit en knowhow aan Pink October, de borstkankermaand.
In België krijgt maar liefst 1 op 8 vrouwen ooit te maken met borstkanker. Pink October, een initiatief van borstkankerorganisatie Think Pink, zet heel de maand oktober acties op poten in samenwerking met grote en kleine merken om fondsen te werven. Met de opbrengsten creëert Think Pink bewustwording, bevordert het preventie en ondersteunt het onderzoek naar borstkanker.
Deze 4 initiatieven in het kader van Pink October verdienen je steun
Van boobie bars tot juwelen met roze diamanten: op deze manieren kan jij je steentje bijdragen in de strijd tegen borstkanker.
Wondr
Het Belgische duurzame verzorgingsmerk Wondr creëerde samen met Think Pink de Boobie Bar. Deze shower bar in de vorm van een borst reinigt je huid op milde wijze en dient bovendien als een geheugensteuntje om je boobies te checken. Is de bar opgebruikt? Dan is het tijd voor een check. Voor elke verkochte bar gaat bovendien €5 naar Think Pink.
Baobab
Dit jaar steunt Baobab Collection opnieuw de BIG Against Breast Cancer Foundation, die zich inzet voor onderzoek naar borstkanker. Voor elke verkochte Women- en Gentlemen-kaars schenkt het merk immers een deel van de opbrengst aan de BIG Foundation. Hiermee wil Baobab zowel de vrouwen die door de ziekte zijn getroffen een hart onder de riem steken, als de mannen die hen tijdens hun traject bijstaan.
Dessange
Het Franse kappershuis Dessange werkt al bijna twintig jaar samen met de organisatie CEW (Cosmetic Executive Women), een vereniging die socio-esthetische verzorgingen aanbiedt aan vrouwen in het ziekenhuis. Van 1 tot 31 oktober 2025 schenkt Desange voor elk product dat het verkoopt, zowel haarverzorging als gezichts- en lichaamsproducten, 0,40 euro aan CEW.
Atelier Wittmann
De Brusselse juwelier Atelier Wittmann lanceert in samenwerking met Think Pink een unieke capsule van drie unieke witgouden sieraden met roze diamanten als blikvangers. Maar liefst vijftien procent van de winst van de capsule wordt gedoneerd aan de strijd tegen borstkanker. Het gaat om een ring, armband en oorbellen die voortvloeien uit de Parole-collectie van het merk. Bovendien ontvangt elke koper een origineel schilderij van de hand van bezieler Philip Wittmann.