Op een dik uur rijden van Barcelona en hoog in de Spaanse bergen brouwt de familie Puig Romeu niet alleen wijn en cava, ze produceren ook prachtige breigoedcollecties. Voor grote luxehuizen als Marni, Carven en Balenciaga, maar sinds 2018 ook voor hun eigen merk Bielo. Luxe, kwaliteit en mooie afwerking staan centraal, al zie je ook de invloed terug van de jarenlange samenwerkingen met de internationale modehuizen.
Bielo schrikt niet van een modestatement. Ze experimenteren naar hartelust met (felle) kleuren, texturen, breitechnieken en materialen. Oorspronkelijk lanceerde het merk als een mannencollectie, al zitten er in elke collectie ook items voor dames. Het wil zich niet laten dwingen door gender en speelt steevast met mannelijke en vrouwelijke elementen.
Zomercollectie Bielo
Na een intense Covid-winter – waarbij Bielo onverwacht een modehype creëerde met zijn innovatieve mondmaskers – maakt het Catalaanse merk deze zomer een kleurrijke herintrede. Designer Josep Puig Romeu, de jongste telg uit de familie, gebruikte voor de zomercollectie de wholegarment-technologie van Shima Seiki, de Japanse breimachine-producent die veel vooraanstaande modehuizen gebruiken. Het resultaat zijn premium totebags, aangevuld met een selectie kleurrijke gebreide T-shirts, maskers en sokken, gemaakt van zacht Egyptisch katoen. De capsule bevat ook vrolijke gebreide kragen en polsbandjes die elke zomerlook instant een speelse touch bezorgen.
De High Summer capsule van Bielo is vanaf nu verkrijgbaar op de gloednieuwe webshop bielo.cat
Vond je dit interessant? Ontdek hier onze andere Editor’s Picks.