Brooklyn Beckham en andere bekende gezichten knuffelen voor het goede doel
© Zalando

Brooklyn Beckham en andere bekende gezichten knuffelen voor het goede doel

Leestijd: 2 min

Dat we in 2020 te weinig geknuffeld hebben, staat buiten kijf. Ook bij Zalando is de huidhonger groot en daarom lanceren zij een vervolg op hun 'We Will Hug Again'-campagne. Ze willen er het gevoel van een (virtuele) knuffel mee over Europa verspreiden en steunen tegelijkertijd een goed doel.

/

We zijn sociale wezens en de behoefte aan genegenheid en verbinding met anderen is er door evolutie bij ons ingesleten. Nu huid-op-huid-contact al een tijdlang verleden tijd is door de coronamaatregelen, missen we die aanrakingen en knuffels meer dan ooit. Met de optimistische boodschap ‘We Will Hug Again’ (we zullen terug knuffelen, red.) wil Zalando het jaar op een positieve noot afsluiten. Dat het oude “normaal” snel kan terugkeren en we opnieuw naar hartelust met elkaar kunnen knuffelen.

Om het gevoel van een (virtuele) knuffel over Europa te verspreiden, werkt Zalando samen met een aantal bekende namen zoals fotograaf – en zoon van – Brooklyn Beckham, ontwerpers Jeremy Scott en Diane von Fürstenberg en model/activiste Munroe Bergdorf. Met een post op sociale media moedigen zij hun volgers aan om in hun foto-archief te duiken en een beeld te delen van een mooie knuffelherinnering.

Lamisa, Zeinab en Sara van Muslim Sisterhood – Zalando

Brooklyn Beckham over de campagne: “Menselijke connectie en fysieke omhelzingen zijn zo belangrijk in het leven. In deze periode kunnen we vaak niet samen zijn met onze geliefden, en daarom voelde het goed om samen te werken met Zalando om de optimistische boodschap te verspreiden dat we elkaar terug zullen knuffelen. Deze foto’s zijn erg persoonlijk voor mij en laten momenten zien die ik niet vaak deel. Maar het is nu het ideale moment om dankbaar te zijn voor de belangrijke momenten die we al gehad hebben en die we binnenkort nog veel meer zullen hebben.”

Munroe Bergdorf – Zalando

Ook model en activiste Munroe Bergdorf deelt die mening. “Mijn camerarol zit vol met zoveel geweldige knuffels met vrienden en familie dat ik het zelfs moeilijk had om een selectie te maken voor deze campagne. Het voelt heerlijk om terug te kijken op die momenten en te beseffen dat, ook al is dat nu moeilijk, we in de toekomst nog veel meer van die herinneringen zullen creëeren. Ik ga het enorm missen om mijn geliefden niet te zien met de feestdagen, maar weet dat we nog veel geweldige tijden met elkaar zullen beleven. Ik ben blij dat ik deel uit maak van deze positieve campagne die mensen ondersteunt die het meeste behoefte hebben aan menselijk contact.”

Diane von Fürstenberg met haar kinderen – Zalando

Met dat laatste doelt Bergdorf op de financiële steun die Zalando verleent aan het Rode Kruis. Voor elke post waarin mensen op Instagram @Zalando taggen en de hashtag #WeWillHugAgain gebruiken, doneert de webgigant immers € 5 aan het Rode Kruis. Dit bedrag komt bovenop de 5 miljoen euro (!) die Zalando eerder dit jaar al doneerde aan het Rode Kruis. Meer info vind je hier.

Lees meer Marie Claire op: Lois strikt originele supermodellen Elle Macpherson en Helena ChristensenHet Belgische JEAN ontwerpt juwelen voor binaire en non-binaire mensen6 fotografen brengen de impact van de pandemie op een grootstad in beeld.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Zalando.