Uit een studie van Zalando en YouGov bleek dat 89% van de ondervraagde vindt dat stereotypes nog steeds bestaan in onze samenleving. Zo’n 60% noemt reclame als een van de grootste beïnvloeders hiervan. Als Europa’s grootste online modeplatform was het aan Zalando om na te denken over hoe zij iets kunnen veranderen.
Lees ook: Wij willen alles van de hilarische webshop koaren.be.
Free to be.
Elke klant heeft zijn eigen stijl. Stereotypes hebben daarin geen plaats en zijn volgens het platform een van de grote obstakels voor diversiteit en vrijheid. Net zoals hun merkslogan ‘Free to be’ wil Zalando met zerotypes iedereen aanmoedigen om te dragen wat ze willen. Dan pas ben je vrij.
Aan de hand van hun nieuwe kleurrijke campagne hoopt Zalando een dieper gesprek aan te gaan over de verouderde stereotypes die vandaag nog steeds bestaan. Het is tijd voor een wereld waar zerotypes aan de macht staan.
Een nieuwe wereld
De ziel van de campagne is de tv-reclame. Hierin zien we aan de start vele vertrouwde en stereotiepe gebeurtenissen plaats vinden op een kermis. Vervolgens wordt er gebruik gemaakt van tegengestelde rollen en omgedraaide stereotiepe outfits. Niet wat je verwacht in het dagelijkse leven. Tot slot belandt je als kijker mee in de nieuwe wereld die diversiteit weerspiegelt en iedereen 100% zich zelf is. Bekijk het zelf eens hieronder:
Meer info over de ‘goodbye stereotypes, hello zerotypes’ campagne, vind je op www.zalando.be.
Geïnteresseerd in dit artikel? Lees dan ook: Shopping: deze beauty musthaves kan je vanaf nu bij Zalando bestellen en Me.Unlimited-campagne van Zalando maakt jou uniek.