Woman to watch: Muriel Bernard
© Laetizia Bazzoni + MC

Woman to watch: Muriel Bernard

Leestijd: 1 min

Elke week zetten we graag een sterke vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Muriel Bernard.

/

Muriel Bernard

  • 45 jaar
  • Oprichtster van e-Farmz
  • Sint-Lambrechts-Woluwe
  • Opleiding: Bachelor en Master in Handelsingenieur
  • Carrière: Muriel begon haar carrière bij Gillette Group Benelux als Business Manager. Hierna vond ze een nieuwe uitdaging bij Levi Strauss als European Marketing Manager. Tot slot was ze werkzaam als Retail Marketing Manager bij Mobistar voordat ze haar eigen bedrijf opstartte.

Lees ook: Woman to watch: Julie D’heygere.

/

Why a power woman

Muriel Bernard

PERS

Waarom kozen we deze week voor Muriel Bernard? Heel simpel… Muriel weet dat de wereld veranderen bij jezelf begint. Het verlangen naar verandering is dan ook wat haar ertoe aanzette om haar carrière om te gooien en e-Farmz op te richten.

Na jaren te werken voor grote bedrijven was Muriel het beu. Ze had geen tijd om kwaliteitsvolle producten te vinden voor haar maaltijden, en deed haar boodschappen dan maar in de rapte. Behalve tijdens haar vakanties, dat waren de enige momenten dat ze werkelijk al haar tijd besteedde aan het bezoeken van plaatselijke producenten. Misschien niet iedereen zijn definitie van ontspanning, maar Muriel vond dat geweldig!

Uiteindelijk gaf dit haar het idee een eigen zaak op te starten. Een platform waar je lokale producenten samenbrengt en hun producten met één klik op het web kan verkopen. Rechtstreeks van de boerderij naar huis.

/

E-Farmz

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door eFarmz (@efarmz.be)

Lokaal winkelen en online shoppen kende voor de coronapandemie al een grote groei. Tijdens de crisis steeg het online shoppen met 50%. Lokaal shoppen groeide met maar liefst 30%, in sommige sectoren zelfs met 40%. Twee trends die bij e-Farmz hand in hand gaan.

Met de ambitie om de toegang tot duurzame, lokale en praktische voeding te vergemakkelijken, ontwikkelde Muriel een e-commerce en een systeem van foodboxen, onder de naam e-Farmz. Het assortiment van het bedrijf bestaat voor 100% uit Belgische en biologische producten.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Leila Hassouna.

Tags: E-farmz, Muriel Bernard, Woman to watch.