Woman to watch: Julie D’heygere
©

Woman to watch: Julie D’heygere

Door Enya Torrez
Leestijd: 1 min

Elke week zetten we graag een sterke vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Julie D'heygere.

/

Julie D’heygere

  • 33 jaar
  • Trotse mama van twee zoontjes
  • Oprichtster Think Tomato
  • Opleiding: Master in Handelswetenschappen
  • Carrière: Gestart als videomarketeer bij StoryMe. Doorgegroeid tot Traffic & Finance Manager. Deze job ruilde ze in voor een functie als zelfstandige Operations and Finance Consultant, die ze kon combineren met de opstart van Think Tomato.

Lees ook: Woman to watch: Leila Hassouna.

/

Why a power woman

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Julie D’heygere (@thinktomato)

Waarom kozen we deze week voor Julie D’heygere? Heel simpel… Julie is gepassioneerd en dat zie je in alles wat zij doet.

Als sterke vrouw laat ze zich niet snel uit het lood slaan. Iets wat Julie afgelopen jaar weer eens heeft bewezen. Want ondanks de pandemie was er toch meer werk voor haar lokale onderneming, mensen gingen namelijk vaker koken. Doordat de scholen gesloten waren, was het combineren van werk en kinderopvang een grote uitdaging. Om die reden stond Julie een hele periode voor dag en dauw op om toch maar haar beroemde Think Tomato-saus te maken. Deze verkoopt ze in haar gelijknamige onderneming.

Think Tomato

Julie stond altijd al graag in de keuken. Anderen verwennen met haar eigen tomatensaus werd al snel haar handelsmerk bij vrienden en familie. De passata uit de supermarkt was gewoon niet goed genoeg. En wij zijn van mening: wat je zelf doet, doe je meestal beter. Dat moest je Julie dan ook geen twee keer zeggen. Toen ze mama werd is ze vanuit het idee van tijdsbesparing begonnen met het inmaken van tomatensaus om een voorraadje te hebben. Dit vroeg een hoop opzoekwerk over houdbaarheid, maar gaf haar ook de kans wat meer voorraadjes met haar geliefden mee te geven. Zo is Think Tomato ontstaan. In minder dan een maand groeide haar onderneming uit tot een fulltime job!

/

De Digitale Versnelling

Sinds kort is Julie, samen met andere ondernemende vrouwen, het gezicht van De Digitale Versnelling. De Digitale Versnelling is een campagne van Telenet Business waarmee ze gratis digitale advies aanbieden aan lokale ondernemers. Op die manier kunnen zelfs de kleinste ondernemingen floreren op het wereldwijde web. Iets wat meer dan welkom is in tijden van corona.

Julie werd door Telenet Business gekozen als voorbeeld voor ondernemers, maar vooral voor de manier waarop ze digitaal onderneemt. Think Tomato is uitgegroeid tot een lokale onderneming met een sterke e-commerce en aanwezigheid op sociale media. Dit maakt van Julie D’heygere de ideale inspiratiebron voor andere ondernemers en hun bedrijf.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Aline Knoll.

Tags: Digitale versnelling, Think Tomato, Woman to watch.