Woman to watch: Aude François
© sachacreativeconcepts

Woman to watch: Aude François

Door Florianne Thys
Leestijd: 3 min

Elke week zetten we graag een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan Aude François.

/
  • 27 jaar
  • In Antwerpen
  • Aude François is een veelbelovende weddingplanner bij (haar eigen merk) The Beloved Nomad én oprichtster van het kledingmerk Zâne Zâne. In beide jobs verwerkt ze een knipoog naar één van de mooiste dagen die er bestaat: je trouwdag.
  • Opleiding: Aude volbracht een avondopleiding Communicatiemanagement aan de AP Hogeschool in Antwerpen, waarin ze afstudeerde als persverantwoordelijke.
  • Carrière: Als jonge tiener werkte Aude in de horeca. Zo diende ze als 15-jarige op in het VIP-gedeelte van verschillende sportwedstrijden en serveerde ze in een restaurant. Hierdoor merkte ze al snel op dat hospitality écht datgene was waarmee ze verder wou. Zolang Aude mensen in de watten kan leggen, kan je haar niet gelukkiger maken. Haar eerste vaste job was als airhostess, wat ze na 5 jaar inruilde voor een job als Experiental Marketing Coordinator. Hiermee voegde ze 2 jaar BMW en 2 jaar Nestlé toe aan haar palmares. Toch miste Aude dat tikkeltje diepgang waar ze altijd al door gepassioneerd was: persoonlijke erkenning én contact. Daarom waagde ze drie jaar geleden een sprong in het diepe en creëerde ze The Beloved Nomad, weddingplanner van buitenlandse trouwfeesten. Aangezien Aude dit in bijberoep deed, bedacht ze een tweede “businessbaby”, zoals ze het zelf mooi verwoordt. Dit keer gooide ze het over een andere boeg en gaat het over een minimalistische kledinglijn voor bruidsmeisjes- en trouwgasten.
  • Motto: “Carpe f***ing diem. Het leven kan zo snel voorbij zijn! Ik heb veel jonge mensen en dierbaren rond mij verloren. Voor mij is elke dag daarom een nieuw begin, en ik ben dankbaar dat ik hier ben.”
  • Haar sterkte: Aude maakt mensen hun dromen waar. Niet omdat ze een zoveelste weddingplanner in de rij is, maar omdat ze zich ontpopt tot een luisterend oor van haar klant. Ze luistert met veel respect en empathie naar wat mensen écht willen, zonder haar eigen visie op te dringen. Iedere trouw is een op maat gemaakte dag, wat veel vertrouwen vergt om enkel datgene te bieden waarbij een aanstaand trouwpaar zich goed voelt. En datgene is het enige dat Aude aanbiedt, een persoonlijke trouwbeleving die bij de klant past. Aude haar joie de vivre weerspiegelt zowel in The Beloved Nomad als in Zâne Zâne wat van haar een uiterst sterke, en vooral liefdevolle onderneemster maakt.

Lees ook: Woman to watch: Inge De Muynck.

/

Why a power woman

Waarom kozen we deze week voor Aude François? Heel simpel… Vanzelfsprekendheid stond niet in de woordenboek van Aude. Al op jonge leeftijd besefte ze dat haar niet alles in de schoot geworpen ging worden. Samen met haar mama doorspartelde ze enkele diepe watertjes, waar soms gevloek en geween bij aan te pas kwamen, maar dat heeft zich enkel maar tot positieve wendingen in de toekomst geleid. Met een “you can achieve anything“-mentaliteit heeft ze ondertussen twee bloeiende merken helemaal aan haar eigen doorzettingsvermogen te danken. Niets is onmogelijk én alles is mogelijk. Haar ultieme droom is dan ook om binnen 5 jaar in een klein team te vertoeven, waarvan iedereen op een eigen unieke manier The Beloved Nomad naar een hoogtepunt tilt. Met Zâne Zâne wil ze harten veroveren in een showroom op het Eilandje in Antwerpen (én daarbuiten weliswaar).

Lees ook: Woman to watch: Celine Roelens.

/

The Beloved Nomad & Zâne Zâne

Aude haar liefdesverhaal begon met The Beloved Nomad. Het is een onblusbare passie van haar om mensen te helpen in hun huwelijksbootje te stappen. “Een verschil kunnen maken op één van de mooiste momenten uit iemand zijn leven, I LUV IT”, aldus Aude zelf. En van het een komt het ander, wat in dit geval ontsproot in Zâne Zâne, een schitterende kledinglijn voor trouwgasten- en bruidsmeisjes. Als klein kindje genoot Aude er van om kleurrijke jurkjes op papier te zetten, en dat plezier is zich enkel maar jaar na jaar verder gaan ontwikkelen. Een unieke, eigenwijze en kleurrijke kledinglijn op de markt brengen, stond voor Aude dan ook in de sterren geschreven. Het spreekwoord ‘dromen zijn bedrog’ dat past niet in Aude haar manier van denken, integendeel. Een combinatie van genieten, geluk én minimalisme zijn drie waarden die Aude nauw aan het hart draagt. Dat mogen verzilveren met een trouwring en een trouwfeest om U tegen te zeggen, maakt van deze dappere vrouw een héél gelukkige onderneemster.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Inge Louf.

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Aude françois, The beloved nomad, Woman to watch, Zâne Zâne.