Net voor corona uitbrak in Europa organiseerde Vivienne Westwood nog een grootse show in het Parijse Hôtel de Ville. De ‘social distancing’-regels in het Verenigd Koninkrijk maakten het daarna onmogelijk om de campagne in de studio te shooten. Dus staken Vivienne Westwood en haar partner Andreas Kronthaler zelf de handen uit de mouwen.
Het duo deed zelf de styling, Kronthaler kroop achter de lens en het Britse icoon ervoor. Zo poseert ze in het Westwood kantoor bijvoorbeeld in een donkerblauw kostuum, een fantastische gedeconstrueerde trenchcoat met oranje ruiten en is ze ook te zien in een indrukwekkende galajurk. Haar liefde voor punk spat er haast vanaf. Door niet met een groot team te werken dat de wereld afreist, doet ze ook haar duit in het zakje op vlak van duurzaamheid. Iets waar Westwood al jaar en dag bewustzijn rond creëert.
Met de campagne bewijst de 79-jarige dat ze altijd de grand dame van de Britse modewereld zal blijven. Als ontwerpster én als model.
Lees meer Marie Claire op: Hoe de handtas van Telfar uitgroeide tot het belangrijkste accessoire van 2020, Een luxewinkel uitbaten in coronatijden: “De schade is aangericht, ik weet niet of we dit halen” en Een styliste legt uit welke kleding bij jouw figuur past.