In 2009 werd het Luikse label ‘Filles à Papa’ gelanceerd door twee zussen, Carol en Sarah Piron. Na enkele jaren drukten de twee met hun stukken die zowel luxueus als gedurfd waren hun stempel op het internationaal modetoneel. Hun collecties waren afwisselend en verwezen naar rock, punk, popart en urban art. Maar de collectie die misschien het meest opviel? Tomboy: ietwat speelser en sportiever.
Lees ook: Haal het maximum uit 24u in Parijs
Tomboy is het verhaal van een successtuk uit de garderobe van FÀP SS13, dat omgevormd werd tot een eigen lijn in 2019. Het begon allemaal met het half-helderrood, half-Klein-blauwe signatuurlogo dat op het netvlies brandt en tot beweging aanzet. Een design dat zich op natuurlijke wijze heeft gevestigd als een ruw gelaten signaal van herkenning, dat onze tijd en ambivalentie echoot.
Capsule
Met dat laatste werken ze nu samen met niemand minder dan biermerk Jupiler. Dat zorgt voor een ontmoeting tussen twee iconische merken met een vrije en rebelse geest. Het favoriete bier van de Belgen en een statement ‘prêt-à-porter’. De volledige ziel van Tomboy is terug te vinden in deze uniseks capsulecollectie bestaande uit zeven stuks: T-shirt, polo, badpak, sokken, pet, shoppingtas en isothermische schoudertas.
En er is nog meer Tomboy x Jupiler nieuws! De twee merken zullen aanwezig zijn op het festival WECANDANCE met een eigen podium in de kleuren van de samenwerking. Naar aanleiding van deze gelegenheid zal de capsulecollectie ook verkrijgbaar zijn in een pop-upwinkel in Knokke, namelijk bij Must Have Knokke (Kustlaan 15) van 6 augustus tot 15 augustus. Het eerste fysieke verkooppunt waar je de samenwerking kan shoppen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Lees ook: Tip: een zalige vakantie in de Provence in een van de mooiste hotels van Frankrijk