Pink October: deze merken helpen mee aan de strijd tegen borstkanker
© presse

Pink October: deze merken helpen mee aan de strijd tegen borstkanker

Leestijd: 4 min

Ze maakten beperkte oplages van hun collecties en bedachten exclusieve samenwerkingen: deze topmerken wijden hun creativiteit en know how aan het goede doel 'Pink October', de borstkankermaand. 

/

HEMA

HEMA

Voor vrouwen met een prothese biedt HEMA voortaan een prothese bh aan, in twee kleuren, die de juiste steun biedt. De beugelloze, voorgevormde prothese bh heeft hoge cups, is zacht en makkelijk te verstellen. De bh heeft prothesezakjes aan beide zijden en de bandjes zijn verstelbaar aan de voorkant. Zo kun je zelf gemakkelijk de prothese(s) in de bh doen. Het zit comfortabel en is ook geschikt voor de gevoelige huid, dankzij de zachte katoenen voering. Om tot de juiste pasvorm te komen is deze bh doorgepast op zowel pasmodellen van @pink_ribbon_nl als ook op eigen pasmodellen.

De prothese bh is verkrijgbaar via hema.com, in het wit en zwart, in de maten 75/80A, 75/85B, 75/90C, 80/85D. Prijs: € 27,50.

HEMA en Pink Ribbon vragen daarnaast samen extra aandacht voor borstonderzoek door middel van roze tags die aan de HEMA bh’s hangen. De roze tags zullen ervoor zorgen dat iedereen weet hoe je zelf borstonderzoek kan doen, en je erop attent maken om eventuele veranderingen op tijd op te merken. Op de tag staat een QR-code die verwijst naar de online borstonderzoekpagina: hema.com/nl-be/borstonderzoek . Daarnaast kan je bij de winkel nu ook je spaarpunten inruilen voor een donatie aan ThinkPink.

/

De’Longhi

De’longhi

Een extra goede koffie”, daarmee kondigde De’Longhi haar samenwerking met KickCancer aan. Naar aanleiding van de jaarlijkse “RUN TO KICK Family Run” brengt koffiespecialist De’Longhi limited edition koffiezakjes uit, gevuld met limited edition koffiebonen van de Antwerpse branderij en – bar Cuperus.

Een zakje kost € 9,95 en de volledige opbrengst gaat naar KickCancer

/

Aroz

Aroz

Het Belgische merk AROZ, opgericht door de twee zussen Laura & Paola Sole, zet zich voor de 4e opeenvolgende editie in voor ThinkPink, een goed doel, dat hen nauw aan het hart ligt. Ze presenteren een exclusief juweel ontworpen en verkocht ten voordele van het goede doel dat verdeeld zal worden van 12 oktober tot 13 november. 20% van de winst wordt gereserveerd voor de vereniging.

In vier jaar tijd hebben Laura en Paola meer dan € 5.000 kunnen doneren aan ThinkPink. Het juweel, een kleine hoop oorring in 9k goud met een fuchsia robijn in het kleurenpalet van ThinkPink, wordt verkocht voor € 59. Een met de hand gemaakt sieraad uit ambachtelijke ateliers in Cordoba, Spanje, betaalbaar in prijs, maar van onschatbare waarde in het steuninitiatief van onderzoek!

/

Kiabi 

Kiabi

Samen met Think Pink engageert Kiabi zich om het bewustzijn rond borstkanker te vergroten. Zo zullen er de hele maand oktober in de pashokjes posters hangen met uitleg over hoe je zelf je borsten kan onderzoeken. Ook doneert Kiabi een vast bedrag per verkocht Think Pink-product in de winkels, van de klassieke roze lintjes tot sleutelhangers. Klanten kunnen ook, vrijblijvend, hun aankoopbedrag naar boven laten afronden, ten voordele van Think Pink. Nieuw is ook de speciale Kiabi-collectie ‘body positivity’, met T-shirts, sweaters, ondergoed en verschillende accessoires. In de verschillende prints en opschriften – ‘Strong’, ‘I Pink I Can’, ‘PINK PWR’ en ‘Love your Body’ – heeft Kiabi als knipoog grafisch borsten verstopt.

Al meer dan 5 jaar ontwikkelt Kiabi daarnaast een collectie postoperatieve bh’s aan zachte prijzen, ‘Roze Oktober’. Deze lingerielijn omvat een ruim aanbod eigentijdse en comfortabele modellen (15 maten, van 85A tot 115D) die optimaal aansluiten bij de verschillende behandelingsstadia die vrouwen met borstkanker kunnen doorlopen.

Lees ook: Is ‘Skin Cycling’ ook iets voor jou?

/

GHD

ghd

Al 18 jaar steunt ghd wereldwijd goede doelen die zich inzetten voor de strijd tegen borstkanker en realiseerden ze een totale opbrengst van 22 miljoen. De afgelopen twee jaar maakten ze het hun missie om jonge vrouwen over de hele wereld aan te zetten tot het regelmatig controleren van hun borsten.

Twee uiterlijke kenmerken die voor veel vrouwen bepalend zijn in hoe ze zichzelf zien – hun borsten en hun haar – kunnen door borstkanker verdwijnen. Voortbordurend op de succesvolle campagne van 2021, voorzag het merk daarom hun limited-edition styling tools van 2022 wederom van de boodschap TAKE CONTROL NOW. Hiermee willen ze vrouwen regelmatig stimuleren om hun borsten aan te raken en te controleren op tekenen van borstkanker.

€ 10 van iedere verkochte styler en € 5 van iedere verkochte ghd helios of ghd glide gaat naar Pink Ribbon België.

Dolfin

Dolfin

Tijdens de maand oktober wordt € 1 geschonken aan Think Pink bij elke aankoop van een Dolfin-chocoladereep (70g) in één van de volgende smaken: melkchocolade & macadamianoten, pure chocolade 70% & Guérande-zout, pure chocolade & roze peper, en witte chocolade & frambozen.

/

Diamanti Per Tutti

Diamanti Per Tutti

Ook Diamanti Per Tutti staat stil bij deze meest voorkomende kankersoort bij vrouwen. Vanuit de wens om het vrouwelijke lichaam en haar onmetelijke kracht te vieren, lanceert het Belgische juwelenmerk een bijzondere collab. Niemand minder dan de Belgische ontwerpster Marie Martens – zelf een powervrouw die internationaal hoge ogen gooit met haar handtassenbrand – drukt haar stempel op twee limited edition pieces.

Diamanti Per Tutti nodigde Martens uit om twee speciale items te co-ontwerpen: een juwelen pouch en een betekenisvolle ketting. De pouch – bedoeld om al jouw dierbare juwelen in te bewaren, op reis of thuis – valt op door zijn ‘boobilicious’ design. Het is gemaakt van zacht roze leer met ton-sur-ton suede details en oogt vrolijk door de speelse ‘boob’ vormen. De muntketting is dan weer een mooie manier om een dierbare in nood wat troost en hoop te geven.

De ketting is gemaakt van 925 sterling zilver en verguld met een laagje 18 karaat roségoud, geelgoud of witte rhodium. Een witte natuurlijke diamant maakt deze bijzondere ketting af.

Van de verkoop van de juwelen pouch en de ketting – evenals Martens’ gehele BOOBS collectie – wordt 10% gedoneerd aan lokale organisaties die onderzoek doen naar borstkanker.

Lees ook: Hoe een negatieve gemoedstoestand het immuunsysteem beïnvloedt

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.