Oktober kleurt elk jaar opnieuw roze om ons te doen herinneren dat nog steeds een op de negen vrouwen in hun leven geconfronteerd wordt met borstkanker. Verenigingen, organisaties en allerlei merken werken elk jaar opnieuw samen om vrouwen te informeren en in te lichten over screenings, maar ook om onderzoek te ondersteunen. Bekijk het grote aanbod aan merken die zich inzetten voor een goed doel!
Oktober is borstkankermaand: een antwoord op de meest belangrijke vragen
T-shirt ‘You go girl’, Orta
Het Brusselse merk, Orta, ontwikkelde een T-shirt met een duidelijke boodschap: you go girl. Het doel? De strijd tegen borstkanker ondersteunen. Het T-shirt is vanaf zondag 11 oktober te koop voor € 45 – 15% van de verkoopprijs wordt gedoneerd aan het Gustave Roussy Insitituut, de Europese leider in de strijd tegen kanker.
T-shirt You Go Girl d’Orta, € 45, beschikbaar op orta-store.com.
Ketting ‘La Femme’, Aroz
Ketting Aroz x Think Pink, € 80, Beschikbaar op aroz.com.
Think Pink maskers
By Terry
Roze wasmachines, Whirlpool
De meest opvallende actie gaat ongetwijfeld naar Whirlpool. In samenwerking met Gentse straatkunstenaar Kitsune Jolene kregen acht wasmachines een nieuwe trendy look. Kitsune werd op haar 21e zelf geconfronteerd met de ziekte en hoopt dankzij deze samenwerking iets terug te doen. Ben je net als ons helemaal weg van haar creaties? Plaats dan een bod en haal een unieke wasmachine in huis! De opbrengst gaat integraal naar Think Pink en hun strijd tegen borstkanker.
Whirlpool x Think Pink, bieden kan vanaf € 649 op www.thinkfreshsupportpink.be.
Hunkemöller Pink Ribbon Campagne 2020
Voor het onder de aandacht brengen van borstkanker, lanceert Hunkemöller dit jaar een speciaal lingeriesetje in samenwerking met de van kanker-genezen fashionstyliste Dayenne Bekker. 10% van alle opbrengsten van de geselecteerde roze beugelloze EVEY-set en de Pink Ribbon armband zal worden gedoneerd.
Via de Hunkemöller website kan je tips vinden voor het vroeg opsporen van borstkanker en zien hoe regelmatige zelfcontroles een wekelijkse routine kunnen worden.
De Pink Ribbon collectie van Hunkemöller is zowel verkrijgbaar in de winkels als online.
KdachTETni, KLEIR
“Borstkanker een tweede kans geven? KDACHTETNI.” Antwerps label Kleir slaat de handen in elkaar met het VUB Yamina Krossa Fonds. Met de verkoop van deze limited edition T-shirts en sweaters willen de oprichters het kankeronderzoek van Prof. dr. Damya Laoui (VUB-VIB) ondersteunen waar het VUB Yamina Krossa Fonds geld voor inzamelt. Stijlvol, grappig en hartverwarmend.
Dit bericht bekijken op Instagram
VUB Yamina Krossa Fonds-collectie is vanaf nu beschikbaar op www.kleirantwerp.be.
Lees meer Marie Claire op: Modeontwerper Kenzo Takada gestorven aan Covid-19, De beauty– en badkamergeheimen van Kim Maes en Deze lingeriemerken ondersteunen vrouwen met (een) borstprothese(s).