Milk Away en Matali Crasset brengen borstvoedingssweater uit
©

Milk Away en Matali Crasset brengen borstvoedingssweater uit

Leestijd: 1 min

Milk Away, een Belgisch merk van borstvoedingskleding, slaat de handen in elkaar met borstvoedingsspecialist Lansinoh en de Franse industrieel ontwerpster en mama matali crasset. Ze werken samen om een baanbrekende trendy trui te ontwerpen.

/

Voor deze samenwerking creëerde matalie crasset een grafische interpretatie van het vrouwelijk lichaam uitgewerkt aan de hand van drie felgekleurde druppels. Die stellen een hart voor dat borsten en buik met elkaar verbindt: een algemeen symbool voor het leven. Een circulair model om de lineaire vooruitgang in vraag te stellen en de nadruk te leggen op het cyclische ritme van het leven.

Lees ook: 1 op 3 Belgen wil graag een seksspeeltje voor Valentijn

Milk Away zorgt ervoor dat borstvoeding eenvoudig en snel kan verlopen dankzij de onzichtbare ritsen aan de zijkanten. Zo kunnen zij altijd en overal borstvoeding geven, terwijl ze zich stijlvol en mooi voelen. Op de trui die het resultaat is van deze samenwerking staat de traditionele geborduurde druppel, het handelsmerk van Milk Away, centraal, evenals de door Lansinoh geclaimde hashtag #iwanttobreastfree.

/

Borstvoeding

Lansinoh heeft deze beweging in 2020 via deze hashtag op gang gebracht om meer bewustzijn te creëren binnen de samenleving rond een welwillende houding ten aanzien van moeders die borstvoeding geven. Volgens een studie die door Lansinoh werd uitgevoerd in juni 2021, blijft borstvoeding namelijk een bron van kritiek voor 17% van de vrouwen die borstvoeding geven op openbare plaatsen.

Met deze trui, het product van de overtuigingen en waarden die de drie vrouwen achter dit project delen, kunnen moeders eenvoudig borstvoeding geven en laten zien dat het voeden van hun baby geen belemmering hoeft te zijn in hun leven.

Alleen te koop bij milk-away.com € 99.

Lees ook: Zalando en Filling Pieces lanceren genderless en size-inclusive capsulecollectie

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.